افزایش 3000 نفری تعداد بافندگان گیوه در استان زنجان

به گزارش بارازعلی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان، از فعالیت 3000 نفر در قالب مشاغل خانگی در هنر - صنعت گیوه دوزی در استان اطلاع داد.

افزایش 3000 نفری تعداد بافندگان گیوه در استان زنجان

به گزارش خبرنگاران زنجان، الناز خدایی فرد گفت: گیوه بافی در استان زنجان هرگز ارزش سنتی خود را از دست نداده و امروز بسیاری از جوانان و بانوان مشتاق در روستاهای استان زنجان، این حرفه را دنبال می نمایند، به گونه ای که سالانه صدها نفر در استان گیوه بافی را آموزش می بینند.

وی اضافه کرد: معاونت زنجان صنایع دستی در قالب حمایت از فروش محصولات صنایع دستی، به بازاریابی این محصولات یاری می نماید. در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی، هنرمندان این حوزه برای عبور از مشکل فروش تولیدات خود، فعالیت در بازارهای آنلاین و مجازی را در پیش گرفتند که شاهد رشد فروش در این حوزه بودیم.

خدایی فرد مطرح کرد: صنعتگران و هنرمندان فعال در رشته گیوه دوزی استان نیز در حوزه فروش مجازی پیروز عمل کردند و در حال حاضر تعدادی از آن ها تولیدات خود را به سایر استان ها ارسال می نمایند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: کوشش کردیم که صنایع دستی را با توجه به احتیاج روز و زیست بوم منطقه طراحی کنیم که خوشبختانه این امر با استقبال خوبی نه فقط در زنجان، بلکه در سایر شهرها نیز روبرو شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1893

به "افزایش 3000 نفری تعداد بافندگان گیوه در استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 3000 نفری تعداد بافندگان گیوه در استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید