سونی استودیوی بازی سازی Valkyrie Entertainment را تصاحب کرد

به گزارش بارازعلی، در پی خریدهای قبلی شرکت تفریح های تعاملی سونی که برای توسعه استودیوهای داخلی این شرکت صورت گرفته بود، به تازگی آن ها استودیوی والکیری اینترتینمت (Valkyrie Entertainment) را که در شهر سیاتل واقع شده، تصاحب نموده اند.

سونی استودیوی بازی سازی Valkyrie Entertainment را تصاحب کرد

در ابتدا، هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد که سونی این استودیو را خریداری نموده است و قرار است این استودیو یاری های ارزشمندی به فرنچایزهای کلیدی استودیوهای پلی استیشن انجام دهد.

هالست در بیانیه خبری خود گفته است: والکیری اینترتینمت یک استودیوی بسیار سازگار و قابل احترام است که آثاری با کیفیت بالا را روی طیف وسیعی از پلتفرم ها از کنسول ها گرفته تا کامپیوترهای شخصی فراوری نموده است. بعلاوه آن ها روی توسعه بازی هایی در انواع سبک ها از اکشن گرفته تا بازی های سرویس محور فعالیت داشته اند. قابلیت های متنوع استودیوی والکیری مورد استقبال همه تیم ها در استودیوهای پلی استیشن قرار می گیرد زیرا ما همچنان بر ارائه بازی خارق العاده تمرکز خواهیم کرد.

استودیو والکیری اینترتینمت که در سال 2002 میلادی تأسیس شده است، علی رغم اینکه بازی هایی را خلق نموده اما عمدتاً به عنوان یک استودیو پشتیبانی فعالیت می نماید و به این خاطر معروفیت زیادی دارد. آن ها در گذشته با شرکت سونی روی بازی هایی نظیر Infamous 2، Twisted Metal، گاد آو وار 2018 و حتی گاد آو وار رگناروک همکاری و در ساخت این بازی ها به استودیوهای سونی یاری نموده اند.

علاوه بر همکاری های گفته شده با سونی، آن ها در گذشته روی توسعه بازی های تراز اول مهمی با دیگر ناشرهای بزرگ هم همکاری داشته اند. آن ها روی توسعه 5 بازی ابتدایی فورتزا موتوراسپورت و بازی هیلو اینفینیت با مایکروسافت و برای بازی های بتمن آرکام اوریجین، اینجاستیس 2 و سرزمین میانه: سایه های جنگ با شرکت تفریح های تعاملی برادران وارنر فعالیت داشته اند. علاوه بر این ها، آن ها در توسعه بازی های لیگ آو لجندز و Valorant تأثیر گذاشته اند. به صورت کلی، به عنوان یک استودیو پشتیبان آن ها روی چیزی حدود 100 بازی کوچک و بزرگ کار نموده اند.

تنها اثری که استودیو والکیری اینترتینمت به عنوان توسعه دهنده اصلی آن را خلق نموده است، بازی رایگان تاکتیکی Guns Up است که در سال 2015 برای پلی استیشن 4 منتشر شد. این نشان می دهد که آن ها با خلق بازی به عنوان توسعه دهنده اصلی بیگانه نیستند و ممکن است در آینده علاوه بر یاری به دیگر استودیوهای سونی، بازی های خود را هم برای پلتفرم های پلی استیشن منتشر نمایند.

استودیو والکیری اینترتینمت می تواند در توسعه بازی های بزرگ دیگر استودیوهای سونی نقش قابل توجهی را ایفا نماید. علاوه بر آشنایی که آن ها در گذشته به واسطه همکاری های خود با سونی داشته اند، قابلیت همکاری در توسعه بازی هایی با ژانرهای مختلف یکی از عوامل بسیار مهمی است که آن ها را به گزینه ای مطلوب برای سونی تبدیل نموده است.

نکته جالب این است که سونی در این یک سال گذشته نشان داده که به استودیوهای پشتیبان توجه زیادی دارد. آن ها حتی قبل از خریداری استودیو والکیری هم یکی از برترین مجموعه استودیوهای پشتیبان را در کل صنعت در اختیار داشتند و حتی با خرید استودیو نیکسس در اوایل سال این قضیه را حتی پررنگ تر کردند. با این حال، خرید استودیو والکیری نشان می دهد که سونی همچنان به توسعه استودیوهای پشتیبان خود توجه دارد و می خواهد برترین شرایط را برای خلق بازی ها به وسیله استودیوهای خود فراهم کند. واقعیت این است که در این روزها توسعه بازی های ویدیویی فعالیت بسیار طولانی و طاقت فرسایی شده و به همین دلیل چنین استودیوهای پشتیبان حرفه ای و باتجربه ای می توانند تأثیر قابل توجهی روی توسعه بازی ها بگذارد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2255

به "سونی استودیوی بازی سازی Valkyrie Entertainment را تصاحب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی استودیوی بازی سازی Valkyrie Entertainment را تصاحب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید