شواهدی از تلاش دولت ترامپ برای دستکاری در اطلاعات پاندمی کرونا

به گزارش بارازعلی، براساس گزارش یک کمیته فرعی مجلس کنندگان آمریکا درخصوص پاندمی کرونا، دولت ترامپ مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را تحت فشار قرار داده بود تا راهنمایی های علمی را تغییر داده و اطلاعات لازم را درباره ویروس کرونا را از مردم پنهان کنند.

شواهدی از تلاش دولت ترامپ برای دستکاری در اطلاعات پاندمی کرونا

به نوشته روزنامه دیلی میل، این اطلاعات گزیده ای از مصاحبه هایی است که کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا با مقامات متعدد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور انجام داده است.

از دکتر آن شوچات، معاون سابق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در خصوص گزارشی پرسیده شد که در آن آمده است که مقامات احساس می کردند که از طریق دولت ترامپ خفه شده اند.

دکتر شوچات پاسخ داد: این درست همان احساسی است که بسیاری از ما داشتیم.

همچنین چندین مقام دیگر در خصوص مسائل مختلفی از جمله تلاش دولت برای دستکاری در گزارش بیماری و مرگ و میر ناشی از آن عصبانی بودند. دکتر شوچات گفت که برای اطمینان حاصل کردن از اینکه گزارش ها قابل تغییر نیستند، تلاش فعالی لازم بود.

دکتر دبورا بیرکس، هماهنگ کننده اقدامات علیه همه گیری کرونا در کاخ سفید، اظهار کرد که چگونه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، برای راهنمایی به مردمی که بدون علامت بودند، می گفت که نیازی به آزمایش ندارند.

مقامات حوزه بهداشت به شدت با این اقدامات مخالف بودند. دکتر بیرکس، دکتر اسکات اطلس، مشاور ترامپ درخصوص مسائل مربوط به همه گیری را مسئول این اتفاق ها می داند.

دکتر نانسی میسونیر، مدیر سابق مرکز ملی ایمن سازی و بیماری های تنفسی گفت که به وی گفته شد زمانی که در جلسه توجیهی 25 فوریه 2020، او هشدارهای لازم را نسبت به خطرات کووید-19 به مردم داده بود، ترامپ به شدت از این قضیه عصبی شده بود.

کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست های متعددی را برای کشف و شهود این قضیه ارسال کرده است و از مقامات دیگر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری خواسته است تا مصاحبه هایی را انجام دهند.

ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه های ضبط شده به طور خصوصی درباره ماهیت کشنده ویروس کرونا صحبت کرده بود، با این حال او اوایل سال جاری و قبل از اینکه همه گیری جان نزدیک به 200 هزار آمریکایی را بگیرد، ترامپ شدت کووید-19 را به طور علنی کم اهمیت جلوه می داد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2119

به "شواهدی از تلاش دولت ترامپ برای دستکاری در اطلاعات پاندمی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شواهدی از تلاش دولت ترامپ برای دستکاری در اطلاعات پاندمی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید