عزم دولت برای توسعه حمل و نقل هوایی به منظور رشد فعالیت های گردشگری

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با نمایندگان موسسات جهانگردی ایتالیا گفت: امیدورایم بتوانیم در سال های باقی مانده تا 2025 به اهداف کمی و برنامه ریزی شده در صنعت گردشگری کشور مطابق با سند چشم انداز دست پیدا کنیم

عزم دولت برای توسعه حمل و نقل هوایی به منظور رشد فعالیت های گردشگری

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر با بیان اینکه در فضای جدید سیاسی کشور و بنا بر تاکید رئیس جمهور، گسترش روابط با کشورهای دنیا با اصول و منافع ملی در دستور کار است، اعلام نمود: با توجه به اینکه روحانی بر فعال شدن جدی و گسترده صنعت گردشگری تاکید ویژه دارد، امیدواریم با توجه به جاذبه های متنوع و فراوان گردشگری کشورمان هم در حوزه اماکن فرهنگی تاریخی و هم جاذبه های طبیعی بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت ها و تسهیلات، در رشد تعداد گردشگران نیز رتبه ای مشابه رتبه جاذبه های خود کسب کنیم.

سلطانی فر اضافه نمود: در فضای جدید کشور، از فعالان بخش خصوصی گردشگری خواسته ایم تا خیزش جدید و فعالیت جدی تری را در اولویت خود قرار دهند و امیدواریم در کشور ایتالیا هم شاهد فعال شدن بخش خصوصی و تعاملات بخش خصوصی ایران در زمینه گردشگری باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یادآوری ارتباطات گسترده دو کشور ایران و ایتالیا اضافه نمود: با توجه به اینکه دو کشور از غنای فرهنگی و تمدنی گسترده ای برخوردارند همکاری ها و فعالیت ها در این بخش راحت تر انجام خواهد شد؛ چراکه مردم ایران و ایتالیا و دست اندرکاران امر از گذشته های دور شناخت خوبی نسبت به جاذبه های یکدیگر دارند.

سلطانی فر با بیان اینکه در فضای جدید فعالیت خود را با ایتالیا سریع تر از سایر کشورها گسترش خواهیم داد از تصمیم برای توسعه فعالیت ها در زمینه صنعت حمل و نقل و ارتباطات هوایی با این کشور اطلاع داد و گفت: مصمم هستیم در این خصوص شرایط بهتری را نسبت به گذشته فراهم نموده و برای برقراری ارتباط مستقیم بین تهران و رم و سایر شهرهای تاریخی و مهم برنامه ریزی کنیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه تاکید نمود: در بخش اقدامات آموزشی و پژوهشی در حوزه گردشگری نیز آماده هر نوع همکاری مشترک و برنامه ریزی برای آن هستیم تا با استفاده از توان بخش خصوصی مرتبط، این فعالیت ها را گسترش دهیم و از توان و تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

سلطانی فر با یادآوری اینکه عوامل مختلفی در روابط بین دو کشور دخیل هستند اضافه نمود: فعالیت های فرهنگی و گردشگری می تواند تسهیل کننده روابط دو کشور در بخش مالی و سیاسی باشد.

وی در خاتمه به هدفگذاری در بخش گردشگری برای سال 2025 (افق چشم انداز 1404) اشاره و اعلام نمود: در هشت سال گذشته به دلیل چالشها و مشکلاتی که با سایر کشورها وجود داشت سرعت دسترسی به این هدف با مشکلاتی روبرو شد که امیدورایم بتوانیم در سالهای باقی مانده تا 2025 به اهداف کمی در صنعت گردشگری کشوردست پیدا کنیم؛ در این راستا کشورهای اروپایی بخصوص ایتالیا از صندلی ویژه برخوردارند.

در ابتدای این دیدار سمیع بن عبدالعلی رئیس دفتر همکاری های منطقه ای ایتالیا با کشورهای منطقه مدیترانه و خاورمیانه بر گسترش روابط دو کشور تاکید و اعلام نمود: ایران و ایتالیا رابطه قدیمی و عمیق تاریخی و فرهنگی دارند و خواست و اراده دو کشور همیشه به اشتراک گذاشتن فرهنگ و تاریخ دو کشور بخصوص در بخش گردشگری است.

وی با برشمردن ظرفیتها و جاذبه های بیشمار ایران در بخش آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری گفت: این امتیاز شرایط را برای رقابت ایران با کشورهای خاورمیانه و کشورهایی که از نظر گردشگری توسعه یافته هستند فراهم می نماید.

وی گفت: با توجه به منابع و استعدادهای متنوعی که برای همکاری های گردشگری و تجاری وجود دارد وظیفه ماست که با توسعه همکاری های مشترک شناخت صحیح و مثبت از ایران به دنیا ارائه کنیم.

بر اساس این گزارش نماینده رسمی اتاق بازرگانی ایتالیا، مشاور عالی بازرگانی بین المللی ایتالیا، رئیس ارتباطات بین المللی گردشگری ایتالیا ویکی از اساتید دانشگاه این کشور در رشته هنرهای اسلامی و باستانشناسی از دیگران مهمانان این نشست بودندکه نقطه نظرات خود را برای توسعه همکاری های فرهنگی دو کشور اعلام کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 615

به "عزم دولت برای توسعه حمل و نقل هوایی به منظور رشد فعالیت های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم دولت برای توسعه حمل و نقل هوایی به منظور رشد فعالیت های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید