عضو شورای شهر تهران: تا مرگ در خانه ما نیاید جدی نمی گیریم

به گزارش بارازعلی، شهربانو امامی عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عدم تحقق دولت الکترونیک در کشور گفت بعضی هنوز موضوع کرونا را جدی نمی گیرند و ظاهرا تا مرگ در خانه ما نیاید جدی نمی گیریم.

عضو شورای شهر تهران: تا مرگ در خانه ما نیاید جدی نمی گیریم

جهت دریافت خدمات فضاسازی حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت تحقق دولت الکترونیک در کشور و شهر هوشمند در تهران به ویژه در شرایط بحران کرونا گفت: متاسفانه به رغم آنکه بحث دولت الکترونیک و شهر هوشمند در تهران مطرح است، جای تاسف دارد که هنوز امکان مدیریت این شرایط وجود ندارد، آن هم در شرایطی که چه در دولت و چه در مدیریت شهری شیفتی شدن و دورکاری کارمندان به نوعی راهکاری برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا است.

وی با یادآوری برگزاری جلسات شورای شهر تهران در شرایط بحران کرونا گفت: اعضای شورای شهر تصمیم گرفته بودند، جلسات را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار نمایند، اما سرعت اینترنت یکی از مسائل اساسی اجرای این تصمیم بود و این امکان فراهم نشد. امیدواریم همانطور که ویروس مرز نشناخت و وارد کشور شد، دانش نیز مرز نمی شناسد و باید تلنگری برای مدیریت شهری و مدیریت کشور باشد که با جدیت از دانش بشری استفاده نمایند و در انجام فعالیت ها تسهیل صورت گیرد.

امانی تاکید نمود: بعد از خروج از این بحران نباید مسائل به فراموشی سپرده گردد و این مساله باید با جدیت بیشتری دنبال گردد. در بدو ورود ما به شورای شهر مساله شهر هوشمند در شهرداری مطرح بود و مقداری پیش رفت، اما باید زیرساخت ها آماده و به روز رسانی شوند.

عضو شورای شهر تهران با درخواست از تهرانی ها برای ماندن در خانه گفت: مردم تهران قریب به اتفاق از شهرها و استان های دیگر در پایتخت ساکن هستند و در تعطیلات به شهرهای خود می فرایند، اما این بار از شهفرایندان تهرانی عاجزانه تقاضا داریم، برای رفاه حال و حفظ جان عزیزان خود از تهران خارج نشوند. مردم شعور اجتماعی بالایی دارند، اما بعضی حتی در تشیع جنازه متوفی ها هم شرکت می نمایند و این نشان می دهد، مساله هنوز جدی گرفته نشده و ظاهرا تا مرگ دم در خانه ما نیاید، جدی نمی گیریم.

او گفت: اگر چین توانست این بیماری را با قرنطینه کنترل کند، یعنی برای ما هم این امکان وجود دارد، اما تصمیم به قرنطینه کردن نداریم. البته قطعا شهفرایندان تهرانی زنگ خطر را شنیده اند و باید آن را جدی بگیرند.

امانی همچنین درخصوص شرایط امکانات بهداشتی در حاشیه های پایتخت گفت: در بازدیدی که چندی از بهشت زهرا(س) داشتم، در طول راستا شاهد بودم که سبزی کاری در راستاهای منتهی به آنجا برای امرار معاش خود به کار مشغول بودند، اما در آن مناطق اصول بهداشتی به هیچ وجه رعایت نمی گردد و نیازمند توجه بیشتر دولت و خود مردم در این مناطق هستیم.

وی در سرانجام با ابراز تاسف از اینکه اطلاع رسانی درباره کرونا به خوبی انجام نشد و مساله آن طور که باید جدی گرفته نشد، گفت: این مساله خود در شیوع بیشتر بیماری بین مردم بی تاثیر نبود، از طرفی غافلگیر شدیم و آمادگی لازم را نداشتیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 970

به "عضو شورای شهر تهران: تا مرگ در خانه ما نیاید جدی نمی گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورای شهر تهران: تا مرگ در خانه ما نیاید جدی نمی گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید