(فیلم و عکس) اونو؛ ترکیبی جالب از وسایل نقلیه با ظاهری عجیب!

به گزارش بارازعلی، شرکت اونوموشن (ONOMOTION) مستقر در شهر برلین، آلمان، تغییر اساسی حمل و نقل شهری به ویژه برای شهر هایی مجهز به لجستیک هوشمند که مردم را در اولویت قرار می دهند، هدف قرار داده است. برای تحقق چنین هدفی، این شرکت نوپا بر برنامه ریزی شهری و حمل و نقل کالا به روشی سازگار با محیط زیست و ارزان متمرکز شده است.

(فیلم و عکس) اونو؛ ترکیبی جالب از وسایل نقلیه با ظاهری عجیب!

به گزارش عصر ایران، نخستین محصول اونوموشن دوچرخه حمل بار الکتریکی اونو (ONO) نام دارد که ترکیبی از انعطاف پذیری یک دوچرخه (یا یک اسکوتر الکتریکی) با ظرفیت و دوام یک وانت حمل بار را برای حمل و نقل پایدار و موثر کالا ارائه می نماید.

اونو؛ حمل و نقل کالا بدون انتشار گاز های گلخانه ای

دوچرخه حمل بار الکتریکی اونو منظره شرکت اونوموشن را وارد جاده ها نموده، در شرایطی که به نوعی یک طبقه کاملا نو از وسایل نقلیه را نیز معرفی می نماید. اونو خود را به عنوان یک محصول هیبریدی بین دوچرخه الکتریکی و خودرو معرفی نموده و حرکت سریع تر و کارآمدتر را همراه با صرفه جویی در فضا ارائه می نماید.

به گفته شرکت اونوموشن، این وسیله نقلیه حمل بار نو می تواند جایگزینی برای پیک ها، وانت ها و ون های حمل بار در مرحله نهایی تحویل کالا به نام مایل آخر باشد و بعلاوه گزینه ای پیشرو در حمل و نقل بدون انتشار گار های گلخانه ای کالا در شهر ها محسوب می گردد.

طراحی منحصر به فرد کابین راننده اونو این امکان را فراهم می نماید تا کاربر در تمام طول سال در برابر شرایط آب و هوایی مختلف محافظت گردد. بخش کانتینر این وسیله نقلیه فضای 2 متر مکعبی را ارائه می نماید. این کانتینر امکان حمل حداکثر 200 کیلوگرم بار را فراهم می نماید.

در زمان اتصال محفظه حمل بار طول، عرض و ارتفاع اونو به ترتیب برابر با 340 سانتیمتر، 116 سانتیمتر و 250 سانتیمتر است. از آنجایی که اونو نسبت به یک خودرو کوچک تر است و می توان در مسیر ویژه دوچرخه نیز از آن استفاده کرد، امکان پرهیز از ترافیک و تضمین تحویل سریع تر بار وجود دارد.

اونو نیروی خود را از دو موتور الکتریکی که 113 نیوتن متر گشتاور ایجاد می نمایند، دریافت نموده و سرعت آن بر اساس استاندارد های اتحادیه اروپا به 25 کیلومتر در ساعت محدود شده است. باتری 1.4 کیلووات ساعتی اونو با یک بار شارژ کامل امکان طی مسافت 30 کیلومتری را فراهم می نماید. باتری اونو طی چند ثانیه قابل جایگزینی است که می تواند برد حرکتی آن را دو برابر سازد.

از دیگر ویژگی های اونو می توان به مکانیزم قفل اتوماتیک، ردیابی جی پی اس، انتقال داده تلفن همراه، و عملکرد تراشه آراف آی دی (RFID) اشاره نمود. استفاده از این وسیله نقلیه به گواهینامه رانندگی نیز احتیاج ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آذر 1401 بروزرسانی: 22 آذر 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2398

به "(فیلم و عکس) اونو؛ ترکیبی جالب از وسایل نقلیه با ظاهری عجیب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(فیلم و عکس) اونو؛ ترکیبی جالب از وسایل نقلیه با ظاهری عجیب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید