لباس هوشمند حرکت کودک را آنالیز می نماید

به گزارش بارازعلی، لباس هوشمند قابل شستشو با سنسور روی بازوها و پاها می تواند رشد نوزادان در معرض خطر مسائل تحرک را ردیابی کند.

لباس هوشمند حرکت کودک را آنالیز می نماید

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، لباس هوشمند قابل شستشو با سنسور روی بازوها و پاها می تواند رشد نوزادان در معرض خطر مسائل تحرک را ردیابی کند.

این پوشاک دارای چهار سنسور است که به بازوها و پاها متصل می گردد و داده های مربوط به حرکات و شرایط نوزادان را جمع آوری می نماید و آن را به تلفن کاربر می فرستد.

پزشک می تواند داده ها را مشاهده و نحوه رشد کودک را ارزیابی کند؛ به عنوان مثال می تواند برای نوزادان در معرض فلج مغزی مفید باشد.

چهار سنسور متصل به بازوها و پاهای این پوشاک، مرتباً داده ها که برای تجزیه و تحلیل پزشکان ضروری است را در خصوص دامنه حرکتی نوزاد جمع می نمایند.

نظارت بر حرکت در نوزادان می تواند به پزشکان هشدار دهد اگر کودک به طور عادی حرکت نمی نماید، از همان ابتدا تحت درمان قرار بگیرد.

این امر می تواند با جلوگیری از بدتر شدن مسائل با گذشت زمان، تأثیر نقص شرایط بر زندگی آنها را به حداقل برساند.

این لباس که می تواند در دمای 40 درجه سانتیگراد شسته گردد، توسط دانشمندان بیمارستان بچه ها هلسینکی فنلاند ایجاد شده است.

دلایل زیادی برای تاخیر حرکتی در نوزادان و بچه ها وجود دارد که در نهایت منجر به ضعف حرکتی در آنها می گردد. بچه های که زودرس به جهان می آیند نیز به میزان قابل توجهی بیش از سایر هم سن وسالان خود در خطر هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 908

به "لباس هوشمند حرکت کودک را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس هوشمند حرکت کودک را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید