لیتوانی از شهروندانش خواست بلاروس را ترک نمایند

به گزارش بارازعلی، وزارت خارجه لیتوانی همگام با متحدان غربی خود از شهروندانش خواسته تا خاک بلاروس را ترک نمایند.

لیتوانی از شهروندانش خواست بلاروس را ترک نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی حادثه برای یک جت مسافربری و فرود اضطراری آن در فرودگاه بین المللی مینسک، دولت لیتوانی از شهروندان خود خواسته بلافاصله خاک بلاروس را ترک نمایند.

به گزارش بلاروس نت وزارت خارجه لیتوانی دوشنبه شب بیان کرد که حکوکت کنونی بلاروس برای زندگی شهروندان غیرنظامی خطرناک است.این وزارتخانه بعلاوه از شهروندان خود خواسته خاک بلاروس را ترک نمایند.

لیتوانی اعلام نموده که مجوز هیچگونه پرواز از حریم هوایی خود به بلاروس یا برعکس راصادر نخواهد داد. این تصمیم در پی ماجرای فرود اضطراری یک جت مسافربری در یکشنبه صورت گرفت.

رئیس جمهور لیتوانی حتی از ناتو و سایر متحدان اروپایی خود خواهان واکنش فوری به تهدید از جانب بلاروس بر هوانوردی بین المللی شده است.

وزیر دفاع بلاروس غروب یکشنبه به وقت تهران از فرود اضطراری هواپیمای مسافربری رایان ایر در فرودگاه مینسک اطلاع داد. مقامات نظامی بلاروس بیان کردند که این هواپیما مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-29 بلاروس به فرود اضطراری این هواپیما یاری کرد.

این هواپیما از آتن راهی شهر ویلنیوس بود و بعد از تقاضای خلبان در زمینه تهدید به بمبگذاری در فرودگاه مینسک فرود اضطراری کرد.

بعضی منابع خبری مدعی شدند که در بین مسافران این جت یکی از مخالفان دولت بلاروس و گرداننده یکی از کانالهای تلگرامی هم حضور داشت که پس از فرود این هواپیما، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد.

مقام های بلاروس هرگونه اجبار در فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری در فرودگاه مینسک را رد کردند.

مقام های بلاروس دوشنبه شب ازآغاز تحقیقات قانونی در زمینه این حادثه اطلاع دادند. وزارت حمل و نقل بلاروس دوشنبه بیان کرد که در آینده نزدیک جریان این حادثه را به طورعلنی اعلام خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1953

به "لیتوانی از شهروندانش خواست بلاروس را ترک نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیتوانی از شهروندانش خواست بلاروس را ترک نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید