مهارت آموزی 1500 نفر در مازندران

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، حسن خیریان پور صبح پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه در بخش اشتغال روستایی، با پیگیری های اجرا شده 165 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات در مرحله اول جذب شده است گفت: تمام این اعتبار به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

مهارت آموزی 1500 نفر در مازندران

وی با اظهار اینکه امیدواریم مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی سریعتر ابلاغ گردد گفت: در زمینه اشتغال فراگیر نیز با پیگیری های انجام شده، مازندران در زمینه طرح های مصوبه رتبه دوم و در زمینه طرح های منعقده در بانکهای عامل رتبه چهارم کشور را دارا است.

خیریان پور ادامه داد: همچنین در زمینه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی نیز این طرح ها توسط کمیته امداد و بهزیستی در دست پیگیری است و مازندران عملکرد خوبی در این حوزه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: 64 درصد طرح های خوداشغالی در استان به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده است و 74 درصد طرح های بهزیستی و 54 درصد طرح های کمیته امداد اجرایی شده است.

وی سهمیه استان مازندران را برای مهارت آموزی را سه هزار و 300 نفر اعلام نمود و گفت: برش استانی و شهرستانی اجرای این طرح تعیین شده و مازندران در این زمینه در حال حاضر 37 درصد پیشرفت کار داشته است و 1500 نفر موفق به مهارت آموزی شده اند.

خیریان پور مهارت آموزی برای توسعه اشتغال بسیار مهم برشمرد و گفت: سال جاری در برنامه های کشور دو موضوع فراوری و اشتغال سرلوحه همه برنامه ها واقع شده است و احتیاج است مسئولان استان نیز پیگیری جدی در این بخش داشته باشند.

وی با اشاره به راه اندازی کارگروه برطرف موانع صادرات مرکبات در استان یادآور شد: امیدواریم با همکاری فراورینمایندگان و دستگاه های اجرایی برای صادرات محصولات کشاورزی گره گشایی گردد.

وی با اشاره به فعالتی کارگروه برطرف موانع فراروی فراوری از بانکها خواست تا از تملیک واحدهای فراوری برای دریافت مطالبات پرهیز نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 188

به "مهارت آموزی 1500 نفر در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت آموزی 1500 نفر در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید