میکروب های هم زیست چطور شرایط بدن مان را بازسازی می نمایند؟

به گزارش بارازعلی، دانشمندان دریافتند که ترکیب اجتماعی از ویروس ها، میکروب ها و باکتری هایی که در بدن زندگی می نمایند، ارتباط زیادی با شرایط جسمانی از بیماری های التهاب روده تا عملکرد ما در ورزش دارد.

میکروب های هم زیست چطور شرایط بدن مان را بازسازی می نمایند؟

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو در پژوهش های خود دریافتند که ترکیب میکروبیوم های ما یا اجتماعی از ویروس ها، میکروب ها و باکتری هایی که در بدن مان زندگی می نمایند، ارتباط زیادی با شرایط جسمانی از بیماری های التهاب روده تا عملکرد ما در ورزش دارد. اما دقیقا چنین موجودات ریزی چگونه ممکن است چنین تاثیرات عظیمی بر سلامت ما داشته باشند؟

محققان دانشگاه کالیفرنیا با این پژوهش توانستند اولین نقشه از همه مولکول هایی که در ارگان های مختلف موش وجود دارند و روش هایی را که این ارگان ها به واسطه میکروب ها خود را اصلاح می نمایند، تهیه نمایند. آن ها همچنین دریافتند که میکروب ها ساختار اسید های صفراوی را هم در موش ها و هم در انسان کنترل می نمایند.

محققان می گویند: زمانی که ساختار مولکول ها، مانند اسید های صفراوی، را تغییر می دهید، درواقع، نحوه تعامل سلول ها با یکدیگر و اینکه کدام ژن در زمان مشخص روشن یا خاموش گردد را تغییر می دهید و این امر ممکن است عواقب بزرگی در عملکرد بدن و پیشرفت بیماری داشته باشد.

آن ها می افزایند: بار ها و بار ها شنیده ایم که ژن های ما چگونه روی سلامتی و رفتار های ما تاثیر می گذارند، بنابراین، کلی شوک شدیم که متوجه شدیم مولکولی در بدن داشته باشیم که به دلایل ژنتیکی در بدن ما نیست و فقط یک ارگانیسم زنده دیگر است، ولی می تواند روی سلامتی و رفتار های ما موثر باشد.

دانشمندان در مجموع توانستند 768 نمونه از 96 فضا از 29 اندام مختلف از چهار موش بدون میکروب و چهار موش با میکروب طبیعی را مورد آنالیز قرار دهند و در نتیجه آن نقشه ای از تمام مولکول های موجود در بدن موش را تهیه کردند.

آن ها با مقایسه نقشه مولکول های موجود در بدن موش های بدون میکروب و موش های با میکروب طبیعی دریافتند که 70 درصد شرایط روده موش توسط میکروبیوم روده آن ها معین می گردد. حتی در اندام های دورتر مثل رحم یا مغز نیز این تاثیر به چشم می خورد و تقریبا 20 درصد از مولکول ها در موش ها با میکروب روده متفاوت بودند.

باکتری ها اسید های صفراوی را اصلاح می نمایند

محققان پس از تهیه نقشه ای از مولکول های موجود در بدن موش، روی خانواده خاصی از مولکول ها متمرکز شدند که در زمان حضور میکروب ها، رفتار کاملا متفاوتی از خود نشان می دهند و آن اسید های صفراوی هستند. اسید های صفراوی توسط کبد موش یا انسان فراوری می شوند و به هضم چربی و روغن در بدن یاری می نمایند. آن ها همچنین پیغام هایی را در سرتاسر بدن رد و بدل می نمایند.

تیم تحقیقاتی در موش هایی با میکروبیوم های معمولی، اسید های صفراوی ای را با ساختار های ناشناخته کشف کردند. مدت هاست که دانشمندان می دانند آنزیم های کبد میزبان، اسید آمینه هایی را به ویژه اسید آیمنه های گلیسین و تورین به اسید های صفراوی اضافه می نمایند. اما این تیم تحقیقاتی دریافت که در موش های با میکروبیوم های معمولی، این باکتری اسید آمینه های دیگری مثل فنیل آلانین، تیروزین و لوسین را به اسید های صفراوی اضافه می نمایند.

به گفته محققان، بیش از 42 هزار مقاله پژوهشی در عرض 170 سال گذشته در خصوص اسید های صفراوی منتشر شده اند، ولی در هیچ کدام از آن ها این نکته ذکر نشده است.

تاثیر روی سلامت انسان

محققان برای کشف انواع مشابه اسید های صفراوی اصلاح شده توسط میکروب ها در انسان، ابزاری را ابداع کردند که MASST یا ابزار جست وجوی طیف سنجی جرمی نام دارد. با این ابزار توانستند روی هزار و چهار مجموعه داده از نمونه های تحلیل شده با طیف سنجی جرمی جست وجود نمایند. آن ها همچنین با استفاده از طیف سنجی جرمی حدود 3 هزار نمونه مدفوع را که به پروژه تحقیقاتی مربوط به روده مربوط بود، آنالیز کردند.

در این آزمایش دریافتند که اسید های صفراوی منحصر به بفردی که به دلیل وجود میکروب ها در بدن موش دیده شده بود، در حدود 3/25 درصد نمونه های انسانی در این داده ها نیز وجود دارد. جالب اینجاست که این اسید های صفراوی ناشناخته در نوزادان و بیماران مبتلا به بیماری التهاب روده یا فیبروز کیستیک فراوان تر بود.

محققان می گویند که این مطالعه مثال واضحی از چگونگی تاثیر میکروب ها روی ژن های انسانی است و باید بیشتر روی چگونگی تاثیر این میکروب ها روی سلامت انسان ها بدانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1017

به "میکروب های هم زیست چطور شرایط بدن مان را بازسازی می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروب های هم زیست چطور شرایط بدن مان را بازسازی می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید