نامه های معترضان تایلندی به پادشاه را آب برد!

به گزارش بارازعلی، معترضان هوادار دموکراسی در تایلند عصر یکشنبه هنگامی که کوشش داشتند به کاخ عظیم بانکوک نزدیک شوند تا در اقدامی نمادین، نامه های مربوط به شکایات سیاسی خود را به پادشاه این کشور تحویل دهند، با پلیس ضد شورش و ماشین آب پاش روبرو شدند.

نامه های معترضان تایلندی به پادشاه را آب برد!

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به نقل از آسوشیتدپرس، این دومین بار در چند ماه اخیر بود که در تظاهرات بانکوک از ماشین آب پاش علیه معترضان استفاده می شد.

پلیس با غیرقانونی اعلام کردن این راهپیمایی، از تظاهرنمایندگان خواست تا نمایندگانشان را برای تبادل نظر بفرستند. با بی نتیجه ماندن کوشش معترضان برای ورود به کاخ، درگیری میان دو طرف شروع شد و معترضان اقدام به پرتاب اشیاء به سمت نیروهای دولتی کردند.

این درگیری ها پس از دقایقی خاتمه یافت و گفته می گردد در جریان آن به کسی آسیب جدی نرسیده است.

یکی از معترضان در تبادل نظر با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مردم فقط می خواستند نامه هایشان را بفرستند و هیچ اثری از خشونت از طرف معترضان دیده نمی شد. او اضافه کرد که هرچه نیروهای دولتی از خشونت بیشتری استفاده نمایند، افراد بیشتری به اعتراضات خواهند پیوست.

جنبش دموکراسی خواه تایلند با تظاهرات روزانه اش، اکنون به چالشی برای نظام سلطنتی این کشور تبدیل شده است.

این جنبش که عمدتا توسط دانشجویان رهبری می گردد و مدت چند ماه است ابتکار سیاسی را در این کشور به دست گرفته، خواهان استغفای پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند و پاسخ مجلس به مطالبات آنهاست.

اعضای این جنبش در کنار درخواست استعفای نخست وزیر، به دنبال اصلاح قانون اساسی و دموکراتیک تر کردن آن همچنین انجام اصلاحات در نظام سلطنت این کشور و جوابگو کردن آن در مقابل مردم هستند.

پرایوت می گوید از قدرت کناره گیری نخواهد کرد؛ اما مجلس با بحث درباره اصلاح قانون اساسی موافقت نموده و رهبران سیاسی در حال بحث و تبادل نظر برای ایجاد کمیته آشتی هستند؛ کوششی که تا به امروز توسط معترضین رد شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1472

به "نامه های معترضان تایلندی به پادشاه را آب برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه های معترضان تایلندی به پادشاه را آب برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید