نخستین سیارک سیاره زهره کشف شد

به گزارش بارازعلی، براساس یک گزارش از موسسه فناوری کالیفرنیا، محققان این پژوهشگاه یک سیارک نادر را در گردش مدار داخلی سیاره زهره کشف نموده اند.

نخستین سیارک سیاره زهره کشف شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از از شینهوا، براساس یک گزارش از موسسه فناوری کالیفرنیا، محققان این پژوهشگاه یک سیارک نادر را در گردش مدار داخلی سیاره زهره کشف نموده اند.

این سیارک توسط تسهیلات گذرگاهی و دوربین مداربسته مستقر در رصدخانه پالومار کشف شده است؛ رصدخانه پالومار یک مرکز رصد تاریخی در کشور آمریکا در کالیفرنیا است؛ این رصدخانه در 1947 تأسیس شد.

این رصدخانه که در 90 کیلومتری جنوب رصدخانه کوه ویلسون قرار گرفته است، توسط موسسه فناوری کالیفرنیا اداره می گردد.

این سیارک به نام 2020 AV2، نخستین سیارکی است که به طور کامل در زهره مدار می زند؛ زهره به ترتیب نزدیکی به خورشید، دومین سیاره زمین سان منظومه شمسی است که مدار آن در میان مدارهای زمین و عطارد قرار گرفته است.

سیاره زهره از نظر مداری، نزدیک ترین فاصله به زمین را دارد؛ زهره بعد از ماه، درخشان ترین جرم آسمانی طبیعی است که به هنگام شب در آسمان زمین دیده می گردد.

جورج، مدیر اجرایی مرکز نجوم IPAC و مرکز نجوم در Caltech گفت: عبور از مدار زهره باید چالش برانگیز باشد.

این سیارک که حدود 1-3 کیلومتر طول دارد به تازگی کشف شده است؛ تحقیقات پیرامون نخستین سیارک زهره ادامه دارد.

انتهای پیغام/