موقعیت کشتی نوح در گوگل ارث

به گزارش بارازعلی، کشتی نوح کجاست؟

در طول این سال ها با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه های علم و تکنولوژی به وجود آمده است، دانشمندان توانسته اند نشان هایی از کشتی حضرت نوح پیدا نمایند. در بعضی از کشورها قطعه چوب هایی پیدا شده است که دارای قدمتی بیش از 4500 می باشد. اما به تازگی محققان توانسته اند با استفاده از تکنولوژی گوگل ارث موقعیت کشتی نوح را پیدا نمایند. با توجه به هیجان انگیز بودن این ماجرا خبرنگاران در پی اطلاعات بیشتری درباره کشتی حضرت نوح رفت. در این مطلب ما را همراهی کنید تا با هم متوجه شویم به راستی کشتی نوح کجاست؟

موقعیت کشتی نوح در گوگل ارث

در سال 1959 یکی از خلبانان ترک، ماموریتی را بر عهده داشت که چندین عکس هوایی برای موسسه ژئودتیک ترکیه تهیه نماید. در انتها ماموریت او پس از این که عکس ها مورد آنالیز قرار گرفتند یکی از عکس ها نظر افرادی که در آن موسسه تحقیقاتی حاضر بودند را به خود جلب کرد. علتش وجود یک شی شبیه به کشتی بسیار بزرگ بود که در عکس دیده می شد. این کشتی در فاصله بیست کیلومتری کوه های آرارات قرار داشت.

با توجه به تصاویر هوایی که از فسیل کشتی به جای مانده است نشان دهنده برخورد کشتی با یک صخره می باشد. به منظور آنالیز های بیشتر درباره این موضوع تعدادی از محققان و دانشمندانی را به این منطقه فرستاده شدند. دکتر براندنیرگ از دانشگاه ایالتی اوهایو یکی از افرادی بود که به طور داوطلبانه به این منطقه سفر کرد. دکتر واندنبرگ با دقت عکس ها را مورد مطالعه قرار داد و اظهار کرد: من هیچ شکی ندارم که شیء موجود در عکس های هوایی یک کشتی است. من تا به حال در طول مدت فعالیتم، هرگز چنین شیء عجیبی در یک عکس هوایی ندیده بودم. پس از آن یک گروه کاوشگر آمریکایی نیز به منطقه مورد نظر اعزام شد، ولی حتی با انجام تحقیقات کوتاه مدت، نتوانست اطلاعات قابل توجهی بدست آورد.

با وجود این که سالهای زیادی بر روی عکس های هوایی موجود آنالیز هایی انجام شد، اما در سال 1976 یک باستان شناس آمریکایی به نام (ران ویت) اقدام به آنالیز های جدیدی را در این منطقه آغاز نمود. او به سرعت متوجه شده که طول این کشتی تقریبا میزان یک ناو جنگی است. که به طور کامل در زمین فرو رفته و به گونه ای دفن شده است. این کشتی به گونه ای در گل و لای ها زمین فرو رفته بود که تنها با وقوع یک زلزله امکان بیرون آن از دل خاک وجود داشت. به همین علت امکان انجام تحقیقات از روی سطح زمین بر روی این کشتی امکان پذیر نبود. اما دیری نگذشت که زلزله در منطقه کوهستانی آرارات جایی که این کشتی دفن بود آمد و سبب شد که این کشتی بزرگ الجثه سر از زمین بیرون بیاورد. این خبر با توجه به این برای خیلی از افراد ناراحت نمایند بود اما برای ران وایت بسیار راضی نماینده و امیدوارنماینده بود چرا که او می توانست تحقیقات گسترده ای را بر روی بقایای به جا مانده در دل خاک انجام دهد و سرنخ هایی از این داستان کهن تاریخی بدست بیاورد. او مجددا تحقیقات خود را در 25 نوامبر 1987 پس از وقوع زلزله آغاز کرد.

دلایلی بر اثبات کشف کشتی نوح

با بیرون آمدن اجساد به جای مانده این کشتی از دل زمین تحقیقات ران وایت به طور گسترده تر بر روی این کشتی انجام شد او پس مطالعاتی که انجام داد متوجه شد که اگر این کشتی با این ابعاد کشتی نوح نیست پس چه چیزی می تواند باشد؟ بعلاوه وجود لایه های مخلوط فسیل شده حیواناتی چون فیل، پنگوئن، ماهی، درختان نخل و هزاران هزار گونه گیاه جانوری، تأییدی بر این واقعیت است. این سنگواره ها که بعضاً در برگیرنده حیوانات منطقه ها گرراستا با منطقه ها سردسیر (در کنار هم) هستند، نشان می دهند که با فرونشستن آب، جانوران و گیاهان خارج شده، در زیر رسوبات مانده و به فسیل تبدیل شده اند. امتزاجی عجیب از جانوران خشکی و دریا، حاره و قطبی که مرگی آنی و دلخراش را روایت می نمایند.

همان طور که معین است تمامی شواهد حاکی از این است که شکی در اثبات کشف کشتی نوح پس از سال ها مخفی بودن وجود نداشته باشد. دیگر سندی که برای اثبات کشف شده فضولات حیواناتی است که به صورت فسیل در آمده اند و از ناحیه خسارت دیده کشتی به بیرون رانده شده اند. علاقمندان به کاوش در خصوص کشتی نوح بارها و بارها سعی نموده اند به درون کشتی فسیل شده راه یابند ولی همواره با توده های بزرگ سنگ و خاک نیمه ویران روبرو شده اند. در آخرین تلاشها، کاوشگران سعی کردند گل و لای های خشک شده در اطراف کشتی را در هم بشنمایند تا راهی به اتاق های زیرین کشتی بیابند، از همین رو در سال 1991 (گرگ برور) یک باستان شناس، فسیلی از یک شاخ یک جانور را کشف کرد که نشان دهنده وجود حیوانات در این کشتی می گردد.

با توجه به آزمایش هایی که دانشمندان و باستان شناسان بر روی رگه ها و باریکه هایی از آهن که از آن کشتی به جا مانده بود متوجه شدند که آنها الگوی منظمی از اسکلت یک کشتی هستند با تصویر برداری از محل قرار گرفتن کشتی معین است که صخره ای در راستا کشتی وجود داشته است و در اثر طوفان شدیدی که پدید آمده منجر به برخورد کشتی با آن صخره شده است. محققان درباره این واقعه بیان داشته اند که استفاده از فلزات و نیرهای آهنی در ساخت این کشتی خارج از تصور ما می باشد.

دیگر سندی که برای کشف کشتی نوح یافت شد کتیبه ای با قدمت 4000 سال بود. بر این کتیبه سنگی در سمت راست کوه هایی دیده می گردد و در طرف دیگر یک قایق با هشت انسان کنده کاری شده است. در بعضی از روایات آمده که تعداد هشت نفر کشتی نوح را می راندند. با توجه به تمامی این موارد می توانیم به کشف راز داستان کهن کشتی نوح اعتماد کنیم..

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2355

به "موقعیت کشتی نوح در گوگل ارث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موقعیت کشتی نوح در گوگل ارث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید