نرخ مصوب موز اعلام شد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، سعید ممبینی، با اشاره به افزایش بی رویه قیمت موز در سطح بازار و تاثیر قیمت این محصول بر قیمت و شرایط سایر میوه ها، اظهار کرد: علت افزایش قیمت موز موانعی بود که در واردات موز ایجاد شده بود، اما با پیگیری های اجرا شده سامانه ثبت سفارش باز و واردات موز در ازای صادرات سیب امکان پذیر شد.

نرخ مصوب موز اعلام شد

به گفته وی مقرر شد واردنمایندگان متقاضی در ازای صادرات سیب، با راهنمایی و راهبردی اتحادیه های صنفی موزهای وارداتی را در شبکه های رسمی توزیع صنفی و با رعایت قیمت مصوب هر کیلو 25 هزار تومان به مصرف نماینده ارائه دهند.

به عبارت دیگر واردنمایندگان و سایر بخش های زنجیره باید سود مناسب را رعایت نمایندتا محصول با قیمت مناسب به دست مصرف نماینده برسد.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین تاکید نمود که اگر فعالان مالی، این محصول را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به مصرف نماینده ارائه دهد، بازرسان باید تشکیل پرونده داده و پرونده را به سازمان تعزیرات ارسال نمایند.

وی اضافه نمود، در مقابل، طی هماهنگی های اجرا شده، سازمان تعزیرات حکومتی نیز تسریع در رسیدگی به این دست از پرونده ها را در دستور کار خود قرار داده است.

در میانه بهمن ماه، قیمت هر کیلو موز وارداتی در خرده فروشی های سطح شهر تهران به 50 تا 60 هزار تومان رسید.

بر اساس گزارش مرکز آمار از تغییر قیمت کالاهای خوراکی، در دی ماه امسال قیمت هر کیلو موز در دی ماه پارسال به طور متوسط 13 هزار و 900 تومان بوده است که در همین ماه در امسال به متوسط قیمت 33 هزار و 400 تومان رسیده و افزایش 140.3 درصدی داشته است.

از اردیبهشت ماه امسال واردات موز به دلیل محدودیت های ارزی به نوعی ممنوع و در ادامه واردات آن مشروط به صادرات سیب شده است. البته اخیرا ستاد تنظیم بازار با واردات موز در مقابل صادرات محصولات کشاورزی ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی موافقت کرد.

منبع:ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1736

به "نرخ مصوب موز اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ مصوب موز اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید