نفت خوشبین به توافق روسیه و عربستان و نگران محتوای ماموریت وزیر انرژی آمریکا

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: در حالی که عربستان و روسیه در آستانه برگزاری نشست روز پنج شنبه کشورهای فراوری کننده نفت عضو اوپک و اوپک پلاس برای سرانجام دادن به جنگ قیمت به همگرایی رسیده اند، آمریکا به عنوان عظیم ترین فراوریکننده نفت دنیا همچنان در قبال تعهد به کاهش فراوری سکوت نموده تا سرنوشت قیمت نفت تا سرانجام نشست روز آدینه وزرای انرژی گروه بیست نامشخص باقی بماند.

نفت خوشبین به توافق روسیه و عربستان و نگران محتوای ماموریت وزیر انرژی آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، روسیه و عربستان سعودی معتقدند که کاهش کارآمد فراوری و مهار سقوط قیمت نفت بدون مشارکت آمریکا ممکن نیست. با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بارها از تشکیلاتی همچون اوپک انتقاد نموده و آن را انحصارگری غیرقانونی خوانده تا راه را برای حضور نماینده ایالات متحده در نشست های اعضای آن ببندد.

با این حال با فشار عربستان و آژانس بین المللی انرژی (IEA) مقرر شده تا وزرای انرژی کشورهای گروه بیست از جمله آمریکا روز آدینه گردهم بیایند. فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی در شرح دلیل اصرار خود به برگزاری نشست روز آدینه به ریاست عربستان به فایننشیال تایمز گفت: در حال رسیدن به مرحله ای هستیم که پیامدهای قابل توجهی برای ثبات اقتصاد جهانی و میلیون ها کارگر شاغل در صنعت نفت و گاز خواهد داشت و وظیفه اصلی گروه بیست نیز چیزی جز تأمین و حفظ ثبات مالی و مالی بازارهای جهانی نیست.

در چنین شرایطی سرنوشت قیمت جهانی نفت به محتوای ماموریت روز آدینه دن برولیت، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا بستگی خواهد داشت. طی این دوره انتظار، قیمت هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال در جریان معاملات روز سه شنبه بازارهای جهانی، متاثر از خوشبینی حاصل از همسویی عربستان و روسیه، 72 سنت افزایش یافت و به 33 دلار و 80 سنت رسید که بالاترین قیمت نفت در هفته کاری جاری به حساب می آید.

قیمت جهانی نفت خام در سه ماهه نخست امسال میلادی و تحت تاثیر رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا و افزایش عرضه عربستان و وروسیه حدود 50 درصد کاهش یافته است.

کارشناسان معتقدند که سقوط قیمت ثبات کشورهای وابسته به نفت و ادامه فعالیت فراوریکنندگان نفت شیل ایالات متحده را تهدید می نماید. با این حال آنها تاکید دارند که با توجه به تخمین افت 35 میلیون میلیون بشکه ای تقاضای روزانه نفت، هرگونه توافق کشورهای فراوریکننده برای کاهش فراوری به میزانی کمتر از این رقم، چندان به ثبات بازار یاری نخواهد کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1141

به "نفت خوشبین به توافق روسیه و عربستان و نگران محتوای ماموریت وزیر انرژی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت خوشبین به توافق روسیه و عربستان و نگران محتوای ماموریت وزیر انرژی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید