نواک، مرد 4 میلیون دلاری

به گزارش بارازعلی، نواک جوکوویچ با قهرمانی در رقابت های تنیس اوپن آمریکا هم در رنکینگ جهانی بالا رفت و هم پاداشی معادل 4 میلیون دلار به جیب زد.

نواک، مرد 4 میلیون دلاری

به گزارش خبرنگاران ، این یک قهرمانی هیجان انگیز بود. قهرمانی از دل فریاد و اشک. فینال تنیس اوپن آمریکا هماند فینال بخش زنان لحظات نابی در دل خود داشت و در سرانجام آنکه جام را بالا برد که همه انتظارش را می کشیدند. صربستانی ساده و دوست داشتنی. دیدار نهایی تنیس اوپن آمریکا در بخش مردان بین خوان مارتین دل پوترو و نواک جوکوویچ برگزار گردید که تنیسور صربستانی با پیروزی 3 بر صفر (6-3، 7-6 و 6-3) توانست فاتح آخرین گرند اسلم سال گردد. فریاد نواک همیشه ساکت پس از بالا بردن جام و اشک های رقیب او شاید نقطعه عطف بازی بود که به این نبرد جانانه رنگ دیری بخشید. جوکوویچ در حالی چهاردهمین قهرمانی اش در گرند اسلم را جشن می گرفت که دل پوترو با چشمان گریان نظاره گر این لحظات بود.

قهرمان 3 میلیون و 800 هزار دلاری

تنیس اوپن آمریکا که با قهرمانی نائومی اوساکا در بخش بانوان و نواک جوکوویچ در بخش مردان به سرانجام رسید، آخرین گرنداسلم سال محسوب می شد و در نهایت با ارزشمندترین رقابت های تاریخ این رشته شد. در این رقابت ها ارزش جوایز پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و در مجموع 53 میلیون دلار به تنیسورها داده شد. جوایز مردان و زنان از سال 1973 برابر بود در این بازی ها نیز این قضیه رعایت شد. قهرمان بازی ها نسبت به سال گذشته جایزه اش 2.7 درصد ارزشمندتر شد اما در حقیقت افزایش ارزش جوایز در سه دور نخست بازی ها رخ داد. برای اولین بار در تنیس اپن آمریکا مرحله پلی آف وجود داشت و تنیسورهایی که می توانستند به دور نخست صعود نمایند 54 هزار دلار کسب کردند. این رقم در دور دوم به 93 هزار دلار افزایش می یافت. تنیسورهایی که به دور سوم صعود کردند 156 هزار دلار به دست آوردند. راه یافتگان به مرحله یک هشتم نهایی 260 هزار دلار را کسب کردند. این رقم در مرحله یک چهارم نهایی به 475 هزار دلار رسید. تنیسورهایی که به نیمه نهایی صعود کردند یعنی جوکوویچ، خوان مارتین دل پوترو، رافائل نادال و کی نیشیکوری 925 هزار دلار دریافت کردند. پاداش صعود به فینال یک میلیون و 850 هزار دلار بود و قهرمان سه میلیون و 800 هزار دلار کسب کرد. در بخش دوبل نیز افزایش ارزش جوایز دوبل وجود داشت، دور نخست 16.500، دور دوم 27.875، مرحله یک هشتم نهایی 46.500، مرحله یک چهارم نهایی 85.275 ، نیمه نهایی 166.400 ، راهیابی به فینال 350.000 و قهرمانی 700.000 دلار به تنیسورها داده شد.

تعویض جوکوویچ با دل پوترو

این قهرمانی پاداشی بلادرنگ برای نواک داشت و در رنکینگ جدید تنیس مردان، نواک جوکوویچ توانست پس از مدت ها در میان سه تنیسور برتر دنیا قرار بگیرد. پس فینال تنیس اوپن آمریکا فهرست جدید رنکینگ تنیس اعلام شد. تنیسور صربستانی توانست به رتبه سوم صعود کند و صندلی دل پوترو آرژانتینی را بگیرد. پیش از این دل پوترو در رتبه سوم قرار داشت و جوکوویچ صندلی ششم را به خود اختصاص داده بود. رافائل نادال که در نیمه نهایی مغلوب دل پوترو گردیده بود، در صندلی نخست باقی ماند و راجر فدرر که در این رقابت ها در مرحله یک هشتم نهایی توسط جان میلمن حذف شد، رتبه خود را از دست نداد و در صندلی دوم باقی ماند. در این میان الکساندر زورف صندلی پنجم خود را از دست داد و سه تنیسور توانستند رتبه های خود را بهبود ببخشند. مارین چیلیچ، گریگور دیمیترو و دومینیک تیم به ترتیب در صندلی های ششم، هفتم و هشتم نهاده شدند. کوین اندرسون در رتبه نهم نهاده شد و جان ایزنر 10 نفر برتر رنکینگ ATP را کامل کرد. در این میان علاوه بر بازگشت جوکوویچ، کی نیشیکوری نیز توانست هفت رتبه صعود کند و در صندلی دوازدهم قرار بگیرد.

رنکینگ ATP به توضیح زیر است: 1. رافائل نادال (اسپانیا) 8.760، 2. راجر فدرر (سوئیس) 6.900، 3. نواک جوکوویچ (صربستان) 6.445، 4. خوآن مارتین دل پورترو (آرژانتین) 5.980، 5. الکساندر زورف (آلمان) 4.890، 6. مارین چیلیچ (کرواسی) 4.715، 7. گریگور دیمیترو (بلغارستان) 3.755، 8. دومینیک تیم (اتریش) 3.665، 9. کوین اندرسون (آفریقای جنوبی) 3.595، 10 . جانی ایزنر (آمریکا) 3.470

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 123

به "نواک، مرد 4 میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نواک، مرد 4 میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید