وودی آلن بازنشستگی خود را از فیلم سازی اظهار داشت

به گزارش بارازعلی، زمانی که وودی آلن بر روی پنجاهمین فیلم خود کار می کرد؛ یک روزنامه اسپانیایی گفت؛ او میخواهد از فیلم سازی کناره گیری کند.

وودی آلن بازنشستگی خود را از فیلم سازی اظهار داشت

وودی آلن کارگردان فیلم، نویسنده و بازیگر آمریکایی است که در طول سابقه کاری خود توانسته برای چندین فیلم خود جایزه اسکار دریافت کند. آلن فعالیت حرفه ای خود را در دهه 1950 با نوشتن برای آثار تلویزیون شروع کرد. بعلاوه او چندین کتاب شامل داستان های کوتاه و نمایش های طنز برای نیویورکر به چاپ رسانده است.

آلن در اوایل دهه 1960 در گرینیچ ویلج نمایش های استندآپ کمدی اجرا کرد و از اواسط تا اواخر دهه 1960 سه آلبوم کمدی منتشر کرد که یکی از آن ها نامزد جایزه گرمی شد. در سال 2004 کمدی سنترال نام آلن را در لیست 100 استندآپ کمدین بزرگ دنیا قرار داد و یک نظرسنجی در انگلیس او را سومین کمدین بزرگ معرفی کرد.

به گزارش variety، وودی آلن بازنشستگی خود را از فیلمسازی اظهار داشت. زمانی که وودی آلن بر روی پنجاهمین فیلم خود در اروپا کار می کرد به روزنامه اسپانیایی لا ونگاردیا گفت: میخواهد از سینما کناره گیری کند و زمان بیشتری از عمرش را صرف نویسندگی کند. او اکنون آخرین فیلم خود را در پاریس می گذرد و تا چند هفته دیگر به طور کامل به زبان فرانسوی فیلمبرداری می گردد.

آلن فیلم آینده اش را شبیه نقطه مسابقه توصیف کرد که هیجان انگیز، دراماتیک و بعلاوه بسیار شوم خواهد بود. بعلاوه او اخیرا پنجمین مجموعه قطعه طنز خود را به نام جاذبه صفر نوشته است که در 27 سپتامبر به وسیله آلیانزا در اسپانیا منتشر خواهد شد.

وودی آلن در سال 2020 جشنواره فیلم ریفکین افتتاح کرد. جشن ریفکین با بازی النا آنایا، لوئیس گارل و جینا گرشون در طول جشنواره برگزار می گردد که مهم ترین جشنواره در دنیای اسپانیایی زبان است. بعلاوه جالب اینجاست که آلن در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که هرگز به بازنشستگی فکر ننموده است اما اکنون خبر بازنشستگی او را اعلام نموده اند.

خبرنگاران فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2364

به "وودی آلن بازنشستگی خود را از فیلم سازی اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وودی آلن بازنشستگی خود را از فیلم سازی اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید