نگرانی کارشناس آمریکایی از تقویت روابط تهران و پکن در پی فشارهای واشنگتن

به گزارش بارازعلی، یک کارشناس آمریکایی با اشاره به فشارهای آمریکا ایران، نوشته است که این روند می تواند به تقویت روابط تهران و پکن منجر گردد.

نگرانی کارشناس آمریکایی از تقویت روابط تهران و پکن در پی فشارهای واشنگتن

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با ادامه کوشش آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران، یک کارشناس آمریکایی هشدار داده است که این رفتار ایالات متحده می تواند در راستای منافع چین بوده و به تقویت روابط تهران و پکن منجر گردد.

جان آلترمن از کارشناسان ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل در این یادداشت که در پایگاه دیفنس وان منتشر شده، با اشاره به توافقنامه مشارکت جامع راهبردی چین و ایران، آن را یکی از جامع ترین توافق های چین در منطقه غرب آسیا توصیف نموده و نوشته است که پکن با این توافق کوشش نموده تا متحدانی در دو سوی منازعه منطقه داشته باشد.

به گفته وی، کسری تجاری میان دو کشور نیز رابطه مالی ایران و چین را به رابطه ای پرمنفعت برای پکن بدل نموده و تحریم های آمریکا علیه ایران می تواند بیش از پیش بر این عدم توازن بیافزاید. آلترمن مدعی شده است که این تحریم ها از یک سو به گسترش حضور چین در بازار ایران منجر شده و از سوی دیگر کشورهای عربی را که خواستار مقابله با قدرت دریافت ایران هستند، به گسترش روابط با پکن وامی دارد.

این کارشناس آمریکایی موقعیت ژئوپلتیکی ایران و قرارگیری آن در جهت ابتکار کمربند و جاده را از دیگر دلایل اهمیت ایران برای چین عنوان نموده و سپس مدعی شده است که چین از درگیر شدن آمریکا در غرب آسیا استقبال می نماید، چراکه این امر از متمرکز شدن چین بر شرق آسیا جلوگیری می نماید.

وی در سرانجام با هشدار درباره تقویت چین به واسطه سیاست آمریکا برای فشار به ایران، نوشته است که این سیاست نه تنها ارزش ایران را برای چین افزایش می دهد، بلکه در رقابت بلندمدت با ایالات متحده، منافع چین را پیش می برد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 311

به "نگرانی کارشناس آمریکایی از تقویت روابط تهران و پکن در پی فشارهای واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی کارشناس آمریکایی از تقویت روابط تهران و پکن در پی فشارهای واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید