هشدار متخصصان درباره افزایش انتشار گاز متان: یافته های نو ناسا

به گزارش بارازعلی، مطالعه ای تازه نشان می دهد که ایالات متحده با وجود کوشش های بین المللی برای کاهش آلودگی، همچنان به انتشار بیشتر متان، یکی از گازهای مؤثر در گرم شدن زمین، ادامه می دهد. این تحقیق از سوی یک شرکت محیط زیستی صورت گرفته و اطلاعاتی درباره انتشار متان از تأسیسات سوخت های فسیلی که حجم بالایی از متان را به صورت عمدی می سوزانند و به جو زمین رها می نمایند، ارائه نموده است.

هشدار متخصصان درباره افزایش انتشار گاز متان: یافته های نو ناسا

متان یک گاز گلخانه ای قوی است که توانایی آن در به دام انداختن گرما در جو بیش از 28 برابر بیشتر از دی اکسیدکربن است. بر اساس تحقیقات اجرا شده، گرمایش ناشی از متان طی 20 سال اول انتشار تقریباً 90 برابر سریع تر از دی اکسیدکربن است. این موضوع باعث افزایش دمای میانه زمین و بروز پدیده هایی نظیر کاهش دسترسی به آب، امواج گرمایی و خشکسالی می گردد.

اهمیت این تحقیق

در سال 2021، ایالات متحده از نخستین کشورهایی بود که پیمان دنیای متان را امضا کرد. این پیمان، که هدف آن کاهش 30 درصدی انتشار متان انسانی تا سال 2030 است، اکنون به وسیله 158 کشور دنیا امضا شده است. با این حال، ایالات متحده، که یکی از کشورهای اصلی برای پیگیری این پیمان بود، اکنون یکی از بدترین عملکردها را از خود نشان داده است. به علت افزایش فراوری نفت و گاز، دامپروری و تجزیه زباله ها، انتشار متان همچنان رو به افزایش است.

اقدامات اجرا شده برای کاهش انتشار متان

طبق گزارش ها، کشورهای دیگری که این پیمان را امضا نکرده اند، مانند الجزایر، ایران و آفریقای جنوبی، افزایش قابل توجهی در انتشار متان داشته اند. با این حال، بعضی از اقدامات ساده و کم هزینه مانند شناسایی و برطرف نشت ها و مدیریت تأسیسات قدیمی می توانند به کاهش آلودگی یاری نمایند. در ایالات متحده، دولت در قالب قانون تورم زدایی، میلیاردها دلار برای کاهش انتشار متان اختصاص داده است که پیش بینی می گردد به کاهش قابل توجهی از آلودگی ها منجر گردد.

نتیجه گیری

با وجود کوشش های دنیای، انتشار متان همچنان افزایش یافته است. در حالی که این افزایش در بعضی کشورها بیشتر از دیگران است، اما اقدامات بسیاری نیز در سراسر دنیا در جریان است تا با استفاده از فناوری های پیشرفته، از آلودگی بیشتر جلوگیری گردد. این اقدامات می توانند به کاهش اثرات منفی تغییرات اقلیمی یاری نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 15 مهر 1403 بروزرسانی: 15 مهر 1403 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2555

به "هشدار متخصصان درباره افزایش انتشار گاز متان: یافته های نو ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار متخصصان درباره افزایش انتشار گاز متان: یافته های نو ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید