هواپیماهای نظامی روس ها را از چین خارج می نمایند

به گزارش بارازعلی، رئیس جمهوری روسیه وزارت دفاع را موظف کرد شهروندان روس را با استفاده از هواپیماهای نیروی هوایی از چین خارج سازد و وزرای خارجه روسیه و چین نیز درباره همکاری برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا گفت وگو کردند.

هواپیماهای نظامی روس ها را از چین خارج می نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو، امروز نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک گفت وگوی تلفنی با وانگ ایی همتای چینی خود، درباره همکاری های دو کشور برای مبارزه با ویروس کرونا صحبت کرد.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، در جریان این مذاکرات که روز شنبه، اول فوریه (12 بهمن ماه) انجام شد، لاوروف از اقدامات صورت گرفته توسط دولت چین برای مقابله با شیوع بیماری خطرناک ناشی از کروناویروس قدردانی کرد. مسئله همکاری روسیه و چین در این زمینه نیز مورد آنالیز طرفین نهاده شد.

پیش از این، سفارت روسیه در چین به شهفرایندان این کشور توصیه کرد تا از سفر به چین بدون وجود دلایل اضطراری بطور جدی خودداری نمایند.

روز گذشته (شنبه) تاتیانا گالیکووا معاون نخست وزیر خاطرنشان کرد که خارج سازی شهفرایندان روس از چین شروع شده و طی یکی دو روز گذشته ، چند هزار نفر از منطقه پری موریه (در شرق دور روسیه) به کشور بازگشته اند.

علاوه بر این ، وزارت دفاع روسیه به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یک گروه هوایی ویژه برای تخلیه شهفرایندان این کشور از چین ایجاد نموده است.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در این باره شرح داد، طبق دستور رئیس جمهوری پوتین، برای خارج سازی سریع تر شهفرایندان از چین، از هواپیماهای ترابری بزرگ نیروهای هوا-فضای روسیه استفاده می گردد. به گفته وی، این فرایند از 3-4 فوریه (14-15 بهمن ماه) شروع می گردد.

وزارت دفاع روسیه نیز به نوبه خود، اعلام نموده است که برای این منظور پنج ففرایند هواپیمای ترابری نظامی ایل-76 آماده شده است. داخل هر یک از هواپیماها برای انتقال شهفرایندان تغییرات لازم داده شده و پزشکان نظامی و ویروس شناسان نیز با استفاده از تجهیزات و ابزارهای تشخیصی لازم، اتباع روسی را همراهی می نمایند.

توقف اجرای رژیم بدون روادیدی برای سفرهای توریستی بین روسیه و چین

دولت فدراسیون روسیه نیز به دلیل شیوع بیماری مرموز ناشی از ویروس کرونا که به (2019-nCoV) شهرت یافته، کلیه سفرهای توریستی بدون روادیدی بین شهفرایندان روسیه و چین را به طور موقت، متوقف کرد.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی دولت روسیه که روز شنبه منتشر شد، به منظور تأمین امنیت کشور، محافظت از سلامت عمومی و عدم انتشار عفونت کروناویروس جدید (2019-nCoV) در قلمرو فدراسیون روسیه ، کلیه سفرهای توریستی بدون روادیدی مقرر بر اساس توافقنامه دوجانبه بین دولت فدراسیون روسیه و دولت جمهوری خلق چین، به طور موقت و تا اطلاع بعدی، متوقف می گردد. ضروری است تا از اجرای دقیق این دستور از تاریخ 2 فوریه (13 بهمن ماه) اطمینان حاصل گردد.

کمیته دولتی بهداشت و مراقبت های پزشکی چین امروز، یکشنبه خاطرنشان کرد که تعداد مبتلایان به ذات الریه جدید ناشی از ویروس 2019- nCoV در چین به 14 هزار و 380 نفر رسیده است و تا به امروز 304 نفر نیز جان باخته ا ند.

طبق اطلاعات سفارت روسیه در پکن، هیچیک از شهفرایندان روس در بین مبتلایان به بیماری جدید ناشی از ویروس کرونا وجود ندارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 843

به "هواپیماهای نظامی روس ها را از چین خارج می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای نظامی روس ها را از چین خارج می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید