ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه، کاهش دما تا 12 درجه

به گزارش بارازعلی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به آلودگی هوای چهار کلانشهر از ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه (25 آبان ماه) و کاهش دما تا 12 درجه سانتیگراد خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه، کاهش دما تا 12 درجه

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: طی امروز و فردا (23 و 24 آبان ماه) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک و روز دوشنبه علاوه بر این شهرها در مشهد نیز افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. بعداز ظهر دوشنبه در برخی نواحی استان های کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان و لرستان بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می دهد.

وی افزود: سه شنبه (25 آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب، جنوب غرب، نواحی مرکزی کشور مثل استان اصفهان و برخی منطقه ها یزد، شمال شرق استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، سواحل شمالی، اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. در منطقه ها سردسیر و مرتفع نیز بارش برف رخ می دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه (26 آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی در مرکز، شرق، شمال شرق، شرق سواحل شمالی کشور و در زاگرس مرکزی شامل چهارمحال وبختیاری، شرق لرستان و غرب و جنوب غرب اصفهان پیش بینی و به تدریج این سامانه در اواخر وقت چهارشنبه از شرق کشور خارج می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (27 آبان ماه) در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام و آسمانی آفتابی انتظار می ئود.

وی با اشاره به کاهش دما در برخی منطقه ها کشور اظهارکرد: سه شنبه و چهارشنبه (25 و 26 آبان ماه) در سواحل دریای خزر، حدود 5 تا 10 درجه، در استان اردبیل 6 تا 12 درجه کاهش دما و چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 آبان ماه) در دامنه های جنوبی البرز 4 تا 8 درجه و در شمال شرق،در حدود 5 تا 12 درجه کاهش دما رخ می دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی امروز تا قبل از ظهر دوشنبه (23 و 24 آبان ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای سه شنبه و چهارشنبه (25 و 26 آبان ماه) دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (24 آبان ماه) ابری گاهی غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (25 آبان ماه) ابری گاهی بارش باران و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2135

به "ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه، کاهش دما تا 12 درجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور طی سه شنبه، کاهش دما تا 12 درجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید