چرا هرگز نباید از وای فای رایگان فرودگاه استفاده کرد؟

به گزارش بارازعلی، کارشناسان امنیتی بارها درباره خطرات وای فای رایگان و عمومی به ویژه در مکان هایی مانند فرودگاه ها هشدار دادند ولی به نظر می رسد هنوز این دغدغه ذهنی برایشان برطرف نشده و آمارهای جدید واقعیت های دیگری بیان می نماید.

چرا هرگز نباید از وای فای رایگان فرودگاه استفاده کرد؟

دارن گیسیون، مدیرعامل و بنیان گذار Keeper Security که خالق نرم افزار مدیریت رمزعبور Keeper هم است؛ درباره استفاده از اینترنت و وای فای رایگان فرودگاه ها می گوید:

به عنوان یک قاعده کلی ما همواره توصیه می کنیم از اتصالات وای فای و هات اسپات های رایگان در فرودگاه ها اجتناب کنید. بسیاری از مردم خطرات این شبکه ها را نادیده گرفته و فقط می خواهند به اینترنت متصل شوند و کارهای خودشان را انجام دهند ولی در خاتمه روز به دردسر بزرگی گرفتار می شوند.

فرودگاه ها بهترین هدف و ایده برای هکرها و گروه های خراب کاری و باج گیر هستند. چون تعداد زیادی قربانی و هدف آسان یک جا جمع شدند.

جدیدترین گزارش Norton Wi-Fi Risk Report از آنالیز اتصال هزاران فرد بزرگ سال به وای فای فرودگاه ها در 15 کشور دنیا نشان می دهد مسافران هرگز درباره شبکه وای فای که می خواهند به آن متصل شوند؛ فکر یا احتیاطی نمی نمایند. این گزارش می گوید تقریبا 53 درصد مسافران اصلا نمی دانند به شبکه ای امن متصل شدند یا خیر!

همین طور در گزارش دیگری از شرکت نورتن که در LifeLock Cyber Safety Insights Report منتشر شد؛ تعیین شده است دو سوم امریکایی ها حاضراند در ازای راحتی خود، خطرات امنیتی و نقض های حریم خصوصی آنلاین را به جان بخرند.

بدتر از همه این ها، گزاش Coronet است که اطلاعات بیش از 250 هزار کاربر در 45 فرودگاه شلوغ دنیا را جمع آوری نموده است تا نشان دهد اکثریت وای فای های رایگان فرودگاه ها دارای خطرات امنیتی قابل توجهی هستند و می توانند دستگاه های مسافران را تهدید نمایند.

چگونه در فرودگاه ها به اینترنت متصل شویم؟

حالا که درباره خطرات وای فای رایگان فرودگاه ها صحبت کردیم؛ باید راه کارهای جایگزین و روش های امن اتصال به وای فای و اینترنت را نیز بگوییم.

در بعضی فرودگاه های معروف دنیا و البته بعضی از فرودگاه های کشور ایران، سرویس دهنده های اینترنت ثابت و همراه اجازه می دهند مشتری های دایمی آن ها از اینترنت رایگان استفاده نمایند. در ایران، شرکت آسیاتک به مشتریان خود چنین سرویسی می دهد.

مشتری می تواند با همان نام کاربری و رمزعبور خود به وای فای امن ولی رایگانی متصل گردد. بعضی از سرویس ها هم پولی هستند ولی ارزشش را دارند. می توانید چند صد مگابایت حجم خریداری نموده و به اینترنت متصل شوید ولی مواظب باشید با وای فای عمومی پرداخت های خود را انجام ندهید.

استفاده از اینترنت رایگان موبایل و هات اسپات کردن گوشی برای لپ تاپ روش امن تری است. گوشی های اندرویدی را طبق این راهنما و آیفون ها را طبق این راهنما به یک هات اسپات تبدیل کنید و بعد از اینترنت موبایل خودتان روی لپ تاپ یا دستگاه های دیگر بهره ببرید.

استفاده از شبکه های خصوصی مجازی (VPN) و مودم های همراه شخصی نیز بهتر از اتصال به وای فای رایگان فرودگاه ها است.

شاید تصور کنید به محض اینکه از ایران خارج شوید؛ در هر کشور و شهری به اینترنت پرسرعت و وای فای رایگان دسترسی دارید. این طور نیست…

وارد فصل تابستان شدیم. حتما برای خودتان برنامه یک سفر را چیدید و می خواهید سال جاری تابستان به مسافرت بروید. هنگامی که از خانه دور می شویم؛…

چند سالی است که بعضی خطوط هواپیمایی دنیا در طول سفر امکان استفاده از وای فای و اینترنت را به مسافران می دهند. اینترنت وای فای در پرواز…

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از فردا شروع به کار می نماید. امروز مراسم افتتاحیه و بازدید اصطلاحا وی آی پی برگزار گردید. نمایشگاه کتاب سال جاری…

یکی از راه کارهای برقراری ارتباط و دسترسی به اینترنت در مناطق بحران زده و سوانح طبیعی، استفاده از بالون های اینترنتی است. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر…

دو نوع وای فای عمومی داریم: امن و ناامن! همه وای فای های اطراف ما امن و مطمئن یا ناامن و خطرناک نیستند. هر وای فای عمومی و رایگانی…

همان طور که برای سفر یا گردش برنامه ریزی می کنید؛ مقدماتی را طی نموده و ساک یا کوله می بندید؛ برای استفاده از اینترنت در سفر هم باید…

چند سال پیش، کاربران برای یافتن وای فای رایگان در شهرها، سراغ اپ های یافتن رستوران و کافی شاپ می رفتند. چون معمولا رستوران ها و کافی شاپ ها وای فای رایگان داشتند….

منبع: شبکه چی
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 572

به "چرا هرگز نباید از وای فای رایگان فرودگاه استفاده کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هرگز نباید از وای فای رایگان فرودگاه استفاده کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید