کی مقرون به صرفه به کیش سفر کنیم؟

به گزارش بارازعلی، با اینکه کیش جزیره ایست که همه چیز را باهم دارد، اما هزینه های سفر به این جزیره معمولا گران تمام می گردد. در نتیجه برای خیلی ها این سوال پیش می آید که مقرون به صرفه ترین زمان سفر به کیش چه موقعی از سال است؟

کی مقرون به صرفه به کیش سفر کنیم؟

وقتی همه سفر نمی فرایند

قیمت بلیط هواپیما، هزینه اقامت و خورد و خوراک بیشترین درصد هزینه های سفر به کیش را تشکیل می دهند. مقرون به صرفهی سفر به کیش به علت کم شدن این هزینه هاست و این هزینه ها زمانی کم می گردد که تقاضای سفر به جزیره کم گردد. قیمت بلیط هواپیما تهران کیش بین 210 تا 600 هزار تومان است، اما اگر سرمان توی حساب و کتاب باشد و به موقع سفر کنیم، بلیط 100 هزار تومانی هم برای کیش پیدا می گردد.

هزینه سفر به کیش

وقتی تخفیف ها نجومی ست

صرفه جویی اصلی اما در هزینه اقامت اتفاق می افتد. شاید باور نکنید، اما واقعیت این است که برای یک اتاق دو تخته در فصل مقرون به صرفهی یعنی فصل هایی به جز پاییز و زمستان، می توانیم تا 700 هزار تومان تخفیف بگیریم. هتل هایی هستند که وقتی تقاضای مسافران کیش کم است، آنقدر قیمت هایشان را پایین می آورند که حتی اقامتگاه های محلی هم قدرت رقابت با آنها را ندارند.

فرق زیادی در قیمت غذا نیست

درمورد هزینه های غذا نباید زیاد سختگیر باشیم. هرچند در فصل کم تقاضا، قیمت های رستوران ها کمی مقرون به صرفه می گردد، اما در کل تفاوت زیادی با بقیه سال وجود ندارد. همانطور که هزینه های رفتن به اماکن تفریحی هم در ماه های مختلف سال فرق چندانی باهم ندارد.

توجه به قیمت تورها

قیمت تور های کیش در ماه های مختلف سال متفاوت اند. تور چهار روزه ای که قیمتش در فصل سفر تا یکی میلیون تومان هم می ِرسد، در مهر و اواخر فروردین فقط 650 هزار تومان هزینه دربردارد. تفاوت قیمت در خصوص تور های گران تر بیشتر است. تور یک میلیون و 990 هزار تومانی در فصل کم سفر، قیمتش تا یک میلیون و 500 هزار تومان پایین می آید.

اگر دنبال مقرون به صرفه ترین زمان برای مسافرت به جزیره کیش هستیم باید به دو چیز توجه کنیم. سفر به کیش در ماه هایی از سال مقرون به صرفه تر در می آید. اما در روزهایی از ماه هم می توانیم سفری مقرون به صرفه تر به این جزیره داشته باشیم.

در چه ماه هایی سفر به کیش مقرون به صرفه تر است؟

سالانه نزدیک به دو میلیون نفر به کیش می فرایند. کمترین سفر ثبت شده مربوط به مهر است. اواخر اسفند و فروردین هم سفر به جزیره کم می گردد و در بین ماه های تابستان هم، مرداد کمترین سفر ثبت شده را دارد.

کیش، مثل دیگر جزایر جنوبی ایران، هوای گرم و شرجی دارد. در برخی از روز های تابستان دمای هوا در این جزیره به 49 درجه سانتی گراد می رسد. پایین ترین دمایی هم که در این جزیره ثبت می گردد 7 تا 8 درجه سانتی گراد و مربوط به دی یا بهمن است.

اگر آب و هوا را در نظر بگیریم قاعدتا برترین زمان برای سفر به کیش زمستان است. به صورت کلی نیمه دوم سال فصل مناسبی برای مسافرت به جزیره است و جالب است بدانیم که مقرون به صرفه ترین زمان سفر به کیش هم همین نیمه دوم سال است.

سفر های نوروزی که تمام می گردد، جزیره سوت و کور است و می توانیم خیلی مقرون به صرفه به کیش برویم و به دور از شلوغی و هیاهو از زیبایی های این جزیره لذت ببریم؛ البته اگر با هوای داغ جزیره مشکل نداشته باشیم.

چه روزهایی سفر به کیش مقرون به صرفه تر است؟

اگر دنبال مقرون به صرفه ترین روز ماه یا هفته برای سفر به کیش می گردیم، توجه به چند نکته ساده باعث می گردد سفر ما به جزیره مقرون به صرفه تمام گردد. جهت های هوایی زیادی که برای سفر به کیش از شهر های مختلف وجود دارد باعث می گردد خیلی ها با هواپیما به جزیره بفرایند.

با هواپیما سفر سه یا حتی دو روزه هم به کیش می صرفد و لذت بخش است، بنابراین خیلی ها یک آخر هفته یا تعطیلاتی در میان ماه را برای سفر به کیش انتخاب می نمایند و به همین علت هم در این روز ها بلیط هواپیما و قیمت هتل گران تر است.

باید توجه کنیم که تعطیلی پنجشنبه و آدینه باعث می گردد بلیط رفت روز چهارشنبه و بلیط برگشت روز شنبه گران تر از بقیه روزهای هفته باشد. اگر می توانیم یک روز غیر تعطیل مان را برای مسافرت به کیش خالی کنیم، برد نموده ایم. به ویژه اگر این روز در ماه های مقرون به صرفه سال باشد، هزینه ها واقعا ناچیز است.

نکات کلیدی خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2198

به "کی مقرون به صرفه به کیش سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی مقرون به صرفه به کیش سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید