گفت وگوی تلفنی رؤسای ستاد مشترک روسیه و آمریکا

به گزارش بارازعلی، در پی زخمی شدن تعدادی از سربازان آمریکایی در حادثه برخورد با نیروهای روسیه در سوریه، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با همتای روس خود به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

گفت وگوی تلفنی رؤسای ستاد مشترک روسیه و آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از سایت روسیا الیوم، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه تماس تلفنی برقرار کرد.

به همین دلیل، سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، دو طرف توافق کردند که جزئیات این تماس تلفنی فاش نگردد.

این گفت وگوی تلفنی پس از آن انجام شد که منابع مطلع از زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی در نتیجه حادثه ای با نیروهای روسیه در شمال شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی خاطرنشان کرد، تعداد کمی از نظامیان آمریکایی در حادثه برخورد با نیروهای روسیه در سوریه زخمی شدند. زخمی شدن سربازان در اثر تیراندازی نبوده بلکه این رخداد ناشی از یک تصادف است.

جان الیوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای درباره تعداد مبتلایان گفت، گزارش ها به زخمی شدن جزئی دستکم چهارسرباز اشاره دارد.

در این بیانیه آمده است که حوالی ساعت 10 صبح(به وقت سوریه) روز 25 اوت این حادثه میان گشتی امنیتی وابسته به ائتلاف آمریکایی ضد داعش و خودروی نظامی روسیه در نزدیکی شهر دیریک در شمال شرق سوریه رخ داد که در پی آن سربازان سوار بر خودروی ضد مین ائتلاف زخمی شدند.

طبق این بیانیه، به منظور آرام نمودن اوضاع، گشتی ائتلاف منطقه را ترک کرد.

کاخ سفید همچنین خاطرنشان کرد، چنین اقدامات ناامن و غیر حرفه ای نقض پروتوکول های توقف تشدید درگیری است که آمریکا و روسیه در دسامبر 2019 به آن متعهد شده اند.در همین زمینه، وزارت دفاع آمریکا گفت، ایالات متحده به دنبال تشدید تنش با هیچ یک از نیروها نیست اما حق پاسخ را برای خود محفوظ می داند.

در ویدئوی منتشر شده از این حادثه مشاهده می گردد که یک خودروی روسی با یک خودروی آمریکایی برخورد نموده و یک بالگرد روسی در ارتفاع کم بر فراز نیروهای آمریکایی به پرواز در می آید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1412

به "گفت وگوی تلفنی رؤسای ستاد مشترک روسیه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی رؤسای ستاد مشترک روسیه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید