گوگل و آمازون به دورکاری انتها می دهند

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، گوگل گفت بعضی از کارمندان آمریکایی این شرکت می توانند در ماه جاری به دفاتر کاری خود بازگردند.

گوگل و آمازون به دورکاری انتها می دهند

گوگل روز چهارشنبه به کارمندان خود خاطرنشان کرد دفاترش با ظرفیت محدود بازگشایی خواهند شد. در بیانیه این شرکت آمده است: ما مرحله به مرحله پیش می رویم تا با روشی ایمن افراد بیشتری در محل کار حاضر شوند.

این در حالی است که در زمان شیوع همه گیری کووید 19 شرکت های عظیم فناوری از جمله گوگل زودتر از بقیه کارمندان را به خانه هایشان فرستادند تا دورکاری نمایند.

طبق بیانیه گوگل بازگشت به محل کار در ماه آوریل الزامی نیست و تمام کارمندان ملزم نیستند تا قبل از یکم سپتامبر 2021 میلادی به محل کار خود بازگردند.

هنوز معین نیست چه تعداد کارمند اجازه حضور در دفاتر گوگل را دارند. اما پیش بینی می گردد کارمندان باید 3 روز در هفته در محل کار خود حاضر شوند. طبق گزارش شبکه خبری سی ان بی سی پس از تاریخ یک سپتامبر اگر کارمندان بخواهند بیش از 14 روز در سال دورکاری نمایند، باید درخواست خود را ارائه نمایند.

از سوی دیگر آمازون نیز دستورالعمل جدیدی برای بازگشت کارمندانش به محل کار ارائه نموده است. این شرکت در یادداشتی به کارمندان خاطرنشان کرد احتمالاً در تابستان سال جاری بعضی از کارمندان این شرکت به دفاتر کاری بر می گردند. تعداد بیشتری از کارمندان نیز احتمالاً در پاییز در دفاتر کاری حضور خواهند یافت.

این در حالی است که بعضی از کارمندان آمازون در آسیا هم اکنون به دفاتر کاری خود بازگشته اند. حدود 10 درصد جمعیت کارمندان شرکتی آن هر روز در محل کار حاضر می شوند.

البته این شرکت فناوری در یادداشت خود تاکید نمود بازگشت کارمندان به محل کار یک فرایند تدریجی خواهد بود و زمانبندی آن در هر کشور با توجه به میزان ابتلاء و واکسیناسیون متغیر خواهد بود.

از سوی دیگر فیس بوک تصمیم دارد دفاتر خود در منطقه خلیج سانفرانسیسکو را با 10 درصد ظرفیت در ماه می بازگشایی کند.

حال آنکه فیس بوک و توئیتر قبلاً گفته بودند به کارمندان اجازه می دهند به طور دائم دورکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1796

به "گوگل و آمازون به دورکاری انتها می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل و آمازون به دورکاری انتها می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید