یک گام کوچک اما بلندپروازنه به سوی سفر بین ستاره ای

به گزارش بارازعلی، تهران- خبرنگاران- محققان آمریکایی از آزمایش موفقیت آمیز نسخه ای از نمونه اولیه یک کاوشگر بین ستاره ای خبر دادند که نقطه عطفی برای سفر بین ستاره ها محسوب می گردد.

یک گام کوچک اما بلندپروازنه به سوی سفر بین ستاره ای

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی خبرنگاران از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا، ماه گذشته (12 آوریل 2019) نمونه اولیه یک سفینه فضایی مینیاتوری را که برای پرواز بین سیاره ای و در نهایت پرواز بین ستاره ای طراحی شده بود؛ آزمایش کردند.

فیلیپ لوبین استاد فیزیک دانشگاه کالیفرنیا این آزمایش را بخشی از رویه ساخت یک سفینه بین ستاره ای برای آینده توصیف و اظهار داشت که در راستای این راستا، هر بخشی از این سیستم تصحیح می گردد.

*** فضاپیمای ویفر مقیاس

نمونه اولیه این فضاپیمای ویفر مقیاس (WSS) آنقدر کوچک است که در کف دست جا می گیرد. این فضاپیما به استراتوسفر بالای پنسیلوانیا در ارتفاع 105 هزار پا (32 کیلومتر) پرتاب شد. این ارتفاع سه برابر ارتفاعی است که هواپیماهای تجاری رفت و آمد می نمایند. پرتاب آزمایشی از فضاپیمای ویفر مقیاس به منظور آنالیز عملکرد آن انجام شد.

این پرتاب روز 12 آوریل 2019 با همکاری آموزشگاه نیروی دریایی آمریکا در آناپولی انجام شد؛ پرتاب این فضاپیما در پنجاه و هشتمین سالگرد پرواز فضایی یوری گاگارین اولین فضانوردی که پرواز فضایی انجام داد، صورت گرفت.

این فضاپیما در آزمایش اولیه به گونه ای بی عیب و نقص بیش از چهار تصویر از زمین تهیه کرد.

*** این فضاپیما فوق العاده سبک است

پروژه محققان، ساخت یک فضاپیمای ویفر مقیاس فوق العاده سبک است که لوازم الکترونیکی در آن جاسازی شده و می تواند توسط نیروی راهنمایی شده انرژی به فضا پرتاب گردد و اطلاعات را به زمین بازگرداند.

محققان دانشگاه کالیفرنیای سانتا باربارا این پروژه را در سال 2009 با بودجه کم از برنامه گرانت فضایی ناسا شروع کردند اما در سال 2015از طریق برنامه مفهوم های ابتکاری پیشرفته ناسا، بودجه اضافی دریافت کردند.

علمی**2038**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 302

به "یک گام کوچک اما بلندپروازنه به سوی سفر بین ستاره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گام کوچک اما بلندپروازنه به سوی سفر بین ستاره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید