17 عامل مهم که اثر بخشی چاپ کارت ویزیت را چند برابر می نماید؟

به گزارش بارازعلی، هر چند در دنیای دیجیتال امروز، ممکن است اهمیت و ارزش چاپ کارت ویزیت کمتر احساس گردد، اما همچنان هیچ جایگزین قابل قبولی که به همان اندازه مؤثر باشد، وجود ندارد. به طوری که هنوز جای کارت ویزیت شما در کیف پول مخاطبان وجود دارد. پس چه بهتر که از این فرصت به خوبی بهره ببرید و آن را تنها در انحصار رقبایتان قرار ندهید. در این مقاله قصد داریم نکات مهمی را به شما بیاموزیم که قبل از چاپ کارت ویزیت باید حتما آنها را بدانید.

17 عامل مهم که اثر بخشی چاپ کارت ویزیت را چند برابر می نماید؟

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

دو عامل مشخص نماینده اثر بخشی کارت ویزیت

پیش از چاپ کارت ویزیت، حتماً توجه داشته باشید که بین دو عامل طراحی جذاب و پیغام تبلیغاتی مناسب، تعادل برقرار باشد. چرا که هیچ کدام آن ها به تنهایی نمی تواند پیروزیت کارت ویزیت شما را تضمین کند. برای مثال، یک کارت ویزیت هرچقدر هم که با دقت و مهارت طراحی گردد، تنها می تواند توجه اولیه مخاطب را جلب کند. اما اگر پیغام متقاعد نماینده ای بر روی آن درج نشده باشد، پس از چند لحظه، مخاطب آن را به گوشه ای خواهد انداخت، و شما نتیجه قابل قبولی از این سرمایه گذاری به دست نخواهید آورد! اما از سوی دیگر، اگر تنها به انتقال پیغام های مؤثر بدون توجه به طراحی و کیفیت کارت ویزیت اهمیت دهید، نمی توانید توجه مخاطب را به خوبی جلب کنید. بنابراین، اگر قرار است که وقت و هزینه مشخصی را صرف کنید، بهتر است به طور متعادل به هر دوی این عوامل توجه کنید.

رویکرد تهاجمی در طراحی کارت ویزیت اصلاً مناسب نیست!

مدیر عامل شرکت Visionary Leadership در مورد تهیه کارت ویزیت معتقد است: کارت ویزیت قرار است که در اختیار کسانی قرار بگیرد که در مورد موضوعی خاص بسیار علاقه مند هستند. پس در طراحی و چاپ آن باید بسیار حساسیت به خرج داد. همچنین می گوید: انتخاب رویکردی که در آن، مخاطب از انجام یک کار یا انتخاب یک موضوع برحذر داشته گردد، می تواند بسیار مناسب باشد. به شرطی که این رویکرد، حالت تهاجمی به خود نگیرد.

چه نکاتی اثر بخشی کارت ویزیت را چند برابر می نماید؟

در ادامه، نکاتی را با هم مرور میکنیم که به شما می آموزد که برای رسیدن به اهداف مختلف، چه نوع کارت ویزیتی باید طراحی و چاپ گردد. با ما همراه باشید.

1. کارت ویزیت شما باید دست به دست گردد!

از نظر مدیر عامل شرکت بازاریابی و ارتباطات Digital Fresh که در شهر نیویورک واقع است، معیار اثر گذاری یک کارت ویزیت خوب این است که در خاطر مخاطبان ثبت گردد و همچنین قابل به اشتراک گذاشتن باشد. در واقع اگر کارت ویزیت قابل به اشتراک گذاری باشد، سود حاصل از آن چند برابر شده است. بدیهی است که تنها کارت ویزیتی این ویژگی را خواهد داشت که دو عامل طراحی جذاب و پیغام مناسب را به طور همزمان داشته باشد.

2. کارت ویزیت شما باید منحصر به فرد باشد

بسیاری از شرکت های عظیم، برای چاپ کارت ویزیت از کاغذها و پوشش های ویژه ای استفاده می نمایند که کاملاً متفاوت با کارت ویزیت های مشابه باشد. در واقع، اگر کارت ویزیت شما، هیچ وجه متمایز نماینده ای نسبت به نمونه های مشابه نداشته باشد، عملاً بی حاصل است و کمکی به کسب و کار شما نخواهد کرد. پس سادگی بیش از اندازه، عملاً از تأثیر بازاریابی شما خواهد کاست! همچنین اگر کسب و کار شما در حدی گسترده است که می توانید مشتریان خود را به گروه های مستقلی تقسیم کنید، بد نیست که برای هر دسته، یک نوع کارت ویزیت متمایز چاپ کنید.

3. به دو طرف کارت ویزیت، به یک اندازه اهمیت دهید.

یکی از اشتباه های رایج بسیاری از شرکت ها این است که کارت ویزیت خود را یک رو چاپ می نمایند. همچنین بعضی کارت ویزیت ها دیده می گردد که هرچند دورو هستند، اما مشخصاً به طراحی روی دوم آن ها اهمیت زیادی داده نشده است. کاهان، مدیر عامل شرکت Digital Fresh در مورد چاپ کارت ویزیت های دورو معتقد است: من معمولاً در تهیه کارت ویزیت های دورو، یک روی آن را خیلی رنگارنگ و چشم گیر طراحی می کنم. اما در روی دیگر آن، از طرح های ملایم و اغلب سیاه و سفید استفاده می کنم و سعی می کنم که پیغام شرکت را خیلی شفاف بیان کنم. البته بدیهی است که اگر تم رنگی نشان تجاری شما، چیزی غیر از سیاه و سفید است، شاید بهتر باشد که به جای استفاده از یک طرح سیاه و سفید، از همان تم رنگی بهره ببرید. اما به هر حال، اگر طراحی دو طرف کارت ویزیت قدری با هم متمایز باشد، این شانس را به شما می دهد که بتوانید نظر افراد با سلیقه های مختلف را به سمت کسب و کار خود جلب کنید.

4. از تصاویر محصولات و خدمات خود به بهترین نحو در کارت ویزیت بهره ببرید.

اگر شرکت شما فراوری نماینده یک محصول یا ارائه دهنده خدمات خاصی است که می توان یک طرح جذاب از آن طراحی کرد، خیلی بهتر است که به جای استفاده از طرح های آماده یا طرح های گرافیکی انتزاعی، از طرح های این محصولات یا خدمات بهره ببرید. در واقع، با این روش، کارت ویزیت شما، شخصی تر به نظر خواهد رسید. همچنین، می توانید این تصاویر را آنچنان استادانه بهره ببرید که یک داستان تصویری از فعالیت های شما را به نمایش بگذارد. به طوری که مخاطب جذب گردد که شما و فعالیت هایتان را دنبال کند. حال اگر لینک وبسایت یا کانال خود در شبکه های اجتماعی را هم در بر روی این کارت ویزیت درج نموده باشید، میتوانید مخاطب را به آسانی به سمت آن ها راهنمایی کنید.

5. کارت ویزیت را بهتر است در صورت درخواست مخاطب، شخصاً به او ارائه دهید

کارت ویزیت، صرفاً یک وسیله برای یادآوری کردن به مخاطبی است که شما را میشناسد. بنابراین، اگر گیرنده کارت ویزیت هیچ رویارویی با شما و کسب و کارتان نداشته باشد، احتمالاً ارائه کارت ویزیت، چندان تأثیرگذار نخواهد بود. از این رو، خیلی خوب است که اگر خود مخاطب از شما درخواست یک کارت ویزیت کند. همواره به خاطر داشته باشید که داشتن یک کارت ویزیت خوب، تنها نیمی از راه است. شرط اصلی پیروزیت این است که مشتری بخواهد که همواره آن را در داخل کیف پول خود حفظ کند. مطمئناً شما تنها کسی نیستید که کارت ویزیت ارائه می دهد. از سوی دیگر، هیچ کس به طور همزمان، 30- 40 کارت ویزیت از کسب و کارهای مختلف را با خود جابجا نمی نماید. پس زمانی می توانید ادعا کنید پیروز شده اید، که کارت ویزیت شما جزو آن هایی که دور انداخته می شوند، نباشد.

6. چه مطالبی در داخل کارت ویزیت باید درج گردد؟

کارت ویزیت شما تا حدودی مشابه تابلوی سردر فروشگاه یا شرکت شما عمل می نماید. با این تفاوت که ممکن است کیلومترها دور از محل کسب و کار شما، مطالعه گردد. بنابراین، علاوه بر معرفی اجمالی شما، باید راه های ارتباطی را هم به طور کامل بیان کند. به طور معمول، مواردی که الزاماً باید بر روی کارت ویزیت درج گردد عبارتند از: اسم شرکت، شماره تماس، ایمیل و نشانی. با این حال، این ها حداقل چیزهایی است که می تواند بر روی یک کارت ویزیت درج گردد. برای مثال، اگر شرکت شما یک نشان تجاری اختصاصی دارد و یا این که یک وبسایت و کانال هایی در شبکه های مجازی دارید، می توانید آن ها را هم در کارت ویزیت درج کنید. با این حال، بسیاری از کسب و کارها، چندان علاقه ای به درج آدرس محل شرکت ندارند.

7. آیا باید تصویر خود را بر روی کارت ویزیت نمایش دهیم؟

برای مثال، اگر یک آموزگار موسیقی یا یک نویسنده مستقل هستید و برای ارائه خدمات و فروش محصولات خود قصد انجام بازاریابی را دارید، شاید بد نباشد که تصویر خود را هم بر روی کارت ویزیت درج کنید. این کار مطمئناً بیشتر سبب جذب مخاطبان می گردد. با این حال، برای بسیاری شرکت های عظیم با چندین نفر عضو هیئت مدیره عملاً این کار مقدور نیست. همچنین درج تصویر شخصی، ممکن است تا حدودی از رسمی بودن کارت ویزیت بکاهد و صمیمیت آن را افزایش دهد. به همین دلیل، شاید برای هر کسب و کاری مناسب نباشد.

8. در طراحی کارت ویزیت، از این نوع طراحی ها صرف نظر کنید

هرچند امروزه کیفیت چاپ و دستگاه های پرینت خیلی بهبود یافته است، اما همچنان بعضی طراحی ها ممکن است سبب کاهش کیفیت عمومی محصول نهایی گردد. از این رو توصیه می کنیم که در هنگام طراحی، به موارد زیر توجه کنید:

9. هیچگاه متن را بر روی تصویر قرار ندهید.

10. اگر کارت ویزیت شامل تصاویر است، تا حد امکان از تصاویر پیچیده استفاده نکنید.

بهتر است از سایه دار کردن تصاویر و متون و همچنین استفاده از فونت های ایتالیک و خط کشیدن زیر کلمات در طراحی کارت ویزیت صرف نظر کنید.

11. از فونت های خوانا و شفاف بهره ببرید.

حتماً توجه کنید که بین سطرهای مختلف، به اندازه کافی فاصله وجود داشته باشد.

12. از سبک ها و استایل های نامرسوم و هنجار شکن استفاده نکنید

همان طور که برای شرکت در یک جلسه رسمی، نباید از لباس راحتی و نامرتب استفاده کرد، در طراحی کارت ویزیت که قرار است ویترین کسب و کار شما گردد، نباید از بعضی سبک ها استفاده گردد. در ادامه شماری از نکات تکمیلی و زیبایی شناختی که باید در طراحی کارت ویزیت حتماً مورد توجه قرار گیرد، ذکر می گردد.

13. از کاغذهای ارزان استفاده نکنید

چاپ کارت ویزیت های ارزان قیمت، نه تنها تأثیر خوبی بر روی فروش شما نخواهد گذاشت، بلکه سبب بی اعتمادی مخاطب به شما نیز می گردد.

14. کپی نکنید

حتی اگر قصد ندارید که هزینه زیادی را صرف طراحی کارت ویزیت کنید، باز هم دلیل خوبی برای کپی کردن طرح های دیگران و یا استفاده مستقیم از تمپلیت های آماده نیست. در صورتی که هیچ عامل متمایز نماینده ای در کارت ویزیت شما وجود نداشته باشد، نباید انتظار تأثیرگذاری زیادی از آن داشته باشید!

15. قابل نگارش باشد

استفاده از کاغذهایی که بتوان بر روی آن چیزی نوشت، احتمال این که مخاطب آن را نزد خودش برای مدت طولانی نگه دارد، افزایش می دهد.

16. کارت ویزیت را بیش از اندازه پر نکنید

یکی دیگر از اشتباهات مرسومی که در چاپ کارت ویزیت ها رخ می دهد، انباشتن انبوهی از اطلاعات بر روی آن است. این در حالی است که اساساً کارت ویزیت برای انتقال مقدار زیادی اطلاعات طراحی نشده است!

17. شتاب زده تصمیم نگیرید

با مطالعه نکات ذکر شده، ملاحظه می گردد که با وجود کوچک تر بودن کارت ویزیت نسبت به سایر هدایای تبلیغاتی، اما تأثیر آن می تواند به مراتب بیشتر باشد. همچنین عوامل متعددی وجود دارد که بر کیفیت و اثربخشی کارت ویزیت مؤثرند. بنابراین، توصیه میکنیم که پس از مطالعه این مقاله، سایر مقالاتی را هم که در مورد طراحی و چاپ کارت ویزیت برای شما عزیزان تهیه نموده ایم مطالعه کنید. با این حال، هر کسب و کاری، طراحی و چاپ منحصر به فرد و ویژه ای را می طلبد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1422

به "17 عامل مهم که اثر بخشی چاپ کارت ویزیت را چند برابر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 عامل مهم که اثر بخشی چاپ کارت ویزیت را چند برابر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید