303 نفر از اعضای طالبان کشته و زخمی شدند

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آوا، وزارت دفاع ملی افغانستان با صدور بیانیه ای گفت: در عملیات های نیروهای مسلح علیه شبه نظامیان طالبان طی 24 ساعت گذشته 193 عضو این گروه کشته شدند.

303 نفر از اعضای طالبان کشته و زخمی شدند

بر اساس اعلام وزارت دفاع ملی افغانستان، عملیات مذکور در 15 ولایت ننگرهار، میدان وردک، غزنی، ارزگان، قندهار، زابل، هرات، فراه، سمنگان، هلمند، قندوز، بغلان، تخار، پروان و کاپیسا اجرا شده است.

براساس این بیانیه، در عملیات نیروهای ارتش و پلیس افغانستان 110 نفر از اعضای طالبان نیز زخمی شده اند.

همچنین تعداد زیادی مین جاسازی شده توسط طالبان در ولایت های مذکور کشف و خنثی و مقادیر زیادی سلاح و مهمات مربوط به این گروه نیز منهدم شده است.

این در حالیست که از یک طرف کوشش ها برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان ادامه دارد و از سوی دیگر درگیری نیروهای امنیتی با طالبان نیز در مناطق مختلف این کشور شدت گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، از یک طرف دور جدید مذاکرات بین الافغانی در دوحه پایتخت قطر ادامه دارد و از طرف دیگر درگیری گروه طالبان با نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

این در حالیست که با شروع خروج اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن در کوشش است تا از افزایش ناامنی در این کشور به عنوان بهانه ای برای سوءاستفاده بهره برداری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1928

به "303 نفر از اعضای طالبان کشته و زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "303 نفر از اعضای طالبان کشته و زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید