ترکیه در خرید سامانه های دفاعی آزادی عمل دارد خبرنگاران

به گزارش بارازعلی، وزیر خارجه ترکیه با اشاره به احتیاج مبرم کشورش به تامین سامانه های دفاعی بیشتر، بر استقلال رای آنکارا در خرید این سامانه ها از منابع مختلف تاکید نمود.

ترکیه در خرید سامانه های دفاعی آزادی عمل دارد خبرنگاران

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره بر احتیاج مبرم کشورش به تأمین سامانه های دفاعی بیشتر، بر استقلال رأی آنکارا در خرید تسلیحات و جنگ افزارهای مورد احتیاج از منابع مختلف تاکید نمود.

وی که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزرای امور خارجه روسیه و قطر در دوحه مطرح می کرد، اضافه نمود: ما احتیاج به تأمین سامانه های دفاعی بیشتر داریم و ترکیه به عنوان یک کشور مستقل حق تأمین آنها را از منابع مختلف برای خود محفوظ می داند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مخالفت واشنگتن با خرید سامانه دفاعی اس - 400 توسط آنکارا اضافه نمود: اما هیچ کس نباید ترکیه را به خاطر این اقدام مورد سرزنش و انتقاد قرار دهد.

با افزایش تنش میان واشنگتن و آنکارا در مورد تحویل سامانه دفاعی آمریکایی پاتریوت به این کشور، نهایتاً اردوغان طی مذاکراتی با مسکو اقدام به خرید سامانه رقیب روسی پاتریوت، یعنی اس - 400 در ماه جولای سال 2019 کرد؛ قراردادی که منجر به واکنش تند دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا شد و به همین دلیل، کاخ سفید بارها ترکیه را تهدید به اعمال تحریم های تسلیحاتی و سیاسی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1771

به "ترکیه در خرید سامانه های دفاعی آزادی عمل دارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه در خرید سامانه های دفاعی آزادی عمل دارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید