8 روش برای برطرف مشکل عدم شناسایی گجت های USB در ویندوز 11

به گزارش بارازعلی، همانطور که می دانید، پورت USB جدیدترین و به روزترین فناوری ارتباطی بین دیوایس های جانبی و رایانه هاست است که از این پورت برای انتقال داده و اطلاعات میان کامپیوتر و قطعات خارجی استفاده می گردد و گاهی دستگاه های شارژی از این طریق به سیستم وصل شده و از برق رایانه ها جهت شارژ باتری خود استفاده می نمایند. برای بیشتر کاربران هیچ فناوری نمی تواند به سادگی و آسودگی استفاده از پورت های USB در انتقال داده و مواردی دیگر باشد. اما گاهی اوقات همین پورت های بسیار محبوب، کاربران را کلافه می نمایند.

8 روش برای برطرف مشکل عدم شناسایی گجت های USB در ویندوز 11

برای مثال زمانی که شما قصد دارید گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون خود را برای انتقال اطلاعات به کامپیوتر خود وصل کنید، با پیغام عدم شناسایی دیوایس روبرو می شوید و همین عامل باعث می گردد که شما نتوانید کار خود را به درستی انجام دهید. اما نگران نباشید، زیرا ما در این مقاله قصد داریم تا 8 روش کاربردی و بسیار موثر را برای حل مشکل عدم شناسایی دیوایس های USB دار در ویندوز 11 را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید این مشکل را مرتفع نمایید. پس خواندن تا انتهای این مطلب را از دست ندهید.

1. قفل دیوایس خود را باز نموده و آن را به سیستم معرفی کنید

بعضی از دیوایس های هوشمند مانند گوشی های آیفون هنگامی که برای اولین بار به سیستم یا کامپیوتری به وسیله پورت USB وصل می شوند، یک لایه امنیتی نو را برای تأیید هویت کاربر به همراه دارند که کاربران باید با تأیید این موضوع، گوشی را به کامپیوتر خود به عنوان یک دیوایس کاملاً امن معرفی نمایند. بعلاوه هنگامی که برای اولین بار آیفون خود را به کامپیوتر وصل می کنید باید قفل گوشی باز باشد تا گوشی شناخته گردد.

سیستم عامل iOS از شما می خواهد که گوشی خود را به کامپیوتر معرفی کنید. هنگامی که شما این کار را انجام می دهید، محتوای پیغام زیر برای شما به نمایش درمی آید.

اما در گوشی های اندرویدی این موضوع به شکل دیگر نمایان می گردد. باید خاطر نشان کنیم زمانی که شما گوشی یا تبلت اندرویدی خود را به کامپیوتر خود به وسیله پورت USB در ویندوز 11 وصل می کنید، دیوایس شما به حالت شارژ می رود. شما برای انتقال فایل های خود بین دیوایس اندرویدی و سیستم احتیاج دارید تا آن از حال شارژ به حالت Transfer Files تغییر شرایط دهید که این کار را می توانید به راحتی به وسیله منوی تنظیمات دیوایس اندرویدی خود انجام دهید تا امکان انتقال اطلاعات بین دو دستگاه به راحتی برای شما میسر گردد.

2. پورت USB دیوایس و کامپیوتر خود را تمیز کنید

با گذر زمان، درون پورت های USB دیوایس و کامپیوتر شما گرد و غبار زیادی جمع می گردد. ممکن است خیلی از کاربران نسبت به این موضوع هیچ آگاهی نداشته باشند، اما باید بدانید که این گرد و غبار ها می توانند یکی اصلی ترین عامل عدم شناسایی دیوایس های USB دار شما باشند. برای همین پیشنهاد می کنیم که هر چند وقت یک بار با استفاده از یک پارچه میکروفایبر و یا برس نقاشی درون پورت های USB سیستم و دیوایس خود را تمیز نموده و خواهید دید که چطور مشکل عدم شناسایی دیوایس های USB دار به راحتی مرتفع خواهد شد.

3. از پورت USB دیگری بهره ببرید

در حالی که این روز ها روی بدنه لپ تاپ ها 2 الی 3 پورت USB دیده می گردد، اما تعداد این پورت ها روی بدنه کیس های کامپیوتر شما به 3 الی 4 عدد می رسد. اگر با وصل کردن یک دیوایس USB دار به کامپیوتر خود با مشکل عدم شناسایی آن روبرو شدید، پس پیشنهاد می کنیم که این کار را با دیگر پورت های سیستم امتحان کنید.

اگر شما با پورت USB-C روی لپ تاپ خود روبرو هستید، می توانید از یک دانگل استفاده نموده و دیوایس خود را به آن وصل کنید. بعلاوه باید خاطر نشان کنیم که اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما نتوانست به وسیله پورت USB موس بی سیم شما را شناسایی کند، می توانید از هاب USB استفاده نموده تا این اتصال به راحتی انجام گردد. برای آن دسته از کاربرانی که نمی دانند باید بگوییم که هاب USB، یک توسعه دهنده USB است که با استفاده از یک پورت USB کامپیوتر یا لپ تاپ شما، چندین پورت USB دیگر را به شما ارائه می دهد. اگر به فروشگاه های لوازم جانبی کامپیوتر و فروشگاه های اینترنتی سری زده باشید، بسیاری از هاب USBها را در میزان و شکل و قیمت های متفاوت می بینید.

4. تنظیمات مدیریت انرژی سیستم را تغییر دهید

ویندوز 11 در اقدامی به صورت پیش فرض فرآیند شناسایی دیوایس های USB دار را به ویژه در لپ تاپ ها در پس زمینه متوقف می نماید تا در مصرف نیرو و باتری صرفه جویی گردد. شما می توانید با تغییر تنظیمات سیستم، این قابلیت را برای شناسایی بهتر دیوایس های خود غیر فعال کنید. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: روی کلید ویندوز راست کلیک نموده و منوی Device Manager را باز کنید.

گام دوم: دیوایس متصل به سیستم خود را از روی فهرست نمایش داده شده انتخاب نموده و روی آن راست کلیک کنید.

گام سوم: سپس گزینه Properties را انتخاب کنید.

گام چهارم: از منوی نمایان شده روی گزینه Power کلیک کنید.

گام پنجم: سپس گزینه Allow the computer to turn off this device to save power را غیرفعال کنید.

با زدن گزینه OK، اکنون سیستم یا کامپیوتر شما می تواند به راحتی دیوایس های USB دار شما را شناسایی کند.

5. درایور های USB را مجدداً نصب کنید

گاهی اوقات این درایورهای دارای اشکال USBها هستند که اجازه شناسایی دیوایس ها را به سیستم یا لپ تاپ شما نمی دهند. شما می توانید این درایور ها را به وسیله منوی Device Manager پاک و مجدداً نصب کنید. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: روی کلید ویندوز راست کلیک نموده و منوی Device Manager را باز کنید.

گام دوم: پس از باز شدن این منو بخش Universal Serial Bus Controllers را پیدا نموده و سپس قسمت USB Root Hub device را انتخاب نموده و روی آن راست کلیک کنید.

گام سوم: گزینه Uninstall Drivers را انتخاب نموده و سپس Yes را بزنید.

پس از حذف این درایور ها، سیستم یا لپ تاپ خود را ری استارت نموده و سپس دیوایس USB دار خود را به آن وصل کنید تا به صورت اتوماتیک درایور های USB مجدداً روی سیستم شما نصب شوند. با این کار احتمالاً مشکل عدم شناسایی دیوایس های USB دار سیستم شما به راحتی حل خواهد شد.

6. تنظیمات تعلیق USB را غیرفعال کنید

علاوه بر تنظیمات اشاره شده بالایی، تنظیمات دیگری نیز در ویندوز 11 وجود دارد که می تواند روی فرآیند شناسایی دیوایس های USB دار تأثیر بگذارد و بد نیست آن ها را هم غیرفعال کنیم. باید خاطر نشان کرد که در ویندوز 11 برای کاهش مصرف باتری و پس از مدتی، سیستم فرآیندهای مربوط به دیوایس های USB دار را متوقف می نماید که شما می توانید با دنبال کردن مراحل زیر به راحتی آن را غیرفعال کنید:

گام اول: کلید ویندوز را فشار دهید و عبارت edit power plan را تایپ کنید و وارد آن بخش شوید. سیستم شما را به بخش Power در Control Panel خواهد برد.

گام دوم: در این بخش گزینه Change advanced power settings را انتخاب کنید.

گام سوم: به بخش تنظیمات USB بروید و گزینه USB selective suspend setting یا تنظیمات تعلیق انتخابی USB را انتخاب کنید.

گام چهارم: این سرویس را به وسیله منوی کشویی باز شده غیر فعال نموده و سپس گزینه OK را بزنید. با این کار احتمالاً مشکل عدم شناسایی دیوایس های USB دار سیستم شما به راحتی حل خواهد شد.

7. سیستم ویندوز 11 خود را اسکن کنید

یکی از عوامل مهم در عدم شناسایی دیوایس های USB دار، وجود فایل های مخرب و ویروسی درون سیستم است که نمی گذارند فرآیند شناسایی دیوایس های USB دار به درستی صورت بگیرد. شما می توانید ابزار امنیتی ویندوز را برای پیدا شدن چنین فایل هایی اجرا نموده و با پیدا کردن آن ها، آن را شناسایی کنید. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: کلید ویندوز را فشار دهید، Windows Security را تایپ نموده و سپس Enter را بزنید تا برنامه مد نظر شما باز گردد.

گام دوم: به منوی Virus & threat protection بروید.

گام سوم: سپس گزینه Quick scan را اجرا کنید. شما می توانید به کار خود در سیستم در حین اسکن کردن ادامه دهید. پس از شناسایی و حذف فایل ها مخرب، احتمالاً مشکل عدم شناسایی دیوایس های USBدار سیستم شما به راحتی حل خواهد شد.

8. ویندوز 11 خود را به روزرسانی کنید

مشکل عدم شناسایی دیوایس های USBدار در ویندوز 11 ممکن است از خود سیستم عامل ویندوز باشد. اگر تمامی روش های مذکور را امتحان نموده و مشکل شما حل نشد به عنوان آخرین راه چاره به شما پیشنهاد می گردد که سیستم عامل ویندوز 11 خود را به روزرسانی کنید. شما می توانید به تنظیمات ویندوز بروید (از کلید های ویندوز + I بهره ببرید) و منوی ویندوز را باز کنید. سپس نوترین نسخه ویندوز را دانلود و نصب کنید. در نهایت برای اتمام فرآیند نصب ویندوز، سیستم خود را ری استارت کنید. با این کار احتمالاً مشکل عدم شناسایی دیوایس های USBدار سیستم شما به راحتی حل خواهد شد.

در این مقاله به آنالیز و معرفی 8 تا از برترین روش ها برای حل مشکل عدم شناسایی دیوایس های USBدار پرداختیم و سعی کردیم که هر روش را با زبانی ساده و راحت به شما کاربران خبرنگاران مگ شرح دهیم تا شما بتوانید در صورت بروز مسائل این چنینی به راحتی آن ها را مرتفع سازید و مسئله ای از این بابت نداشته باشید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: Guiding Tech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2293

به "8 روش برای برطرف مشکل عدم شناسایی گجت های USB در ویندوز 11" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش برای برطرف مشکل عدم شناسایی گجت های USB در ویندوز 11"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید