آمریکا: کوشش چین برای نفوذ در دولت آینده بایدن شتاب گرفته است

به گزارش بارازعلی، مقام های اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند، ماموران چین بر کوشش های خود برای نفوذ در دولت آینده جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا افزوده اند.

آمریکا: کوشش چین برای نفوذ در دولت آینده بایدن شتاب گرفته است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از بی بی سی، ویلیام اِوانینا، از دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، گفت که چین همچنین بر افراد نزدیک به تیم بایدن متمرکز است.

همزمان یک مقام وزارت دادگستری آمریکا می گوید اخیرا بیش از هزار مامور مظنون چینی از آمریکا گریخته اند.

اوانینا، سرپرست شاخه ضدجاسوسی اطلاعات ملی، روز چهارشنبه در یک نشست مجازی در اندیشکده موسسه اَسپِن ادعا کرد که چینی ها سعی داشته اند در فرایند فراوری واکسن کرونا در آمریکا و همچنین انتخابات این کشور مداخله نمایند.

او اضافه نمود: ما همچنین شاهد افزایش خفیف کوشش های برنامه ریزی شده و پیش بینی شده چین برای تغییر جهت کمپین نفوذ به سوی دولت آینده بایدن بوده ایم.

او ادعا کرد، کوشش چین برای نفوذ در آمریکا نه فقط بر افرادی که در دولت تازه آمریکا شروع به کار نموده اند بلکه همچنین اطرافیان آنها متمرکز است.

او اضافه نمود: ما خیلی مشتاقیم اطمینان حاصل کنیم دولت تازه این نفوذ را درک می نماید.

بایدن و دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی همدیگر را متهم کردند تحت نفوذ چین هستند.

ترامپ بر معاملات تجاری هانتر، پسر جو بایدن، در چین تمرکز کرد و نامزد دمکرات ها در مقابل حساب بانکی آقای ترامپ در چین را انگشت نما کرد.

در جریان نشست روز چهارشنبه همچنین جان دِمِرز، سرپرست شعبه امنیت ملی وزارت دادگستری، گفت که صدها محقق چینی مرتبط با ارتش چین در طول تابستان از سوی اف بی آی شناسایی شدند.

دِمِرز گفت که این تحقیقات زمانی شروع شد که مقام ها پنج یا شش پژوهشگر چینی که وابستگی خود به ارتش آزادی بخش خلق چین را پنهان نموده بودند بازداشت کردند.

او گفت: این پنج یا شش مورد فقط نوک کوه یخ بود و باید بگویم که ابعاد بزرگ این کوه یخی طوری بود که مطمئن نیستم ما یا دیگران از آن خبر داشتیم.

او در نشست اَسپِن گفت که بعد از مصاحبه اف بی آی با ده ها نفر دیگر بیش از هزار محقق وابسته به ارتش چین کشور را ترک کردند.

دمِرز در اظهاراتی ضد چین مدعی شد: فقط چینی ها منابع، توانایی و اراده انجام چنین تجسس سیاسی و مالی و سایر فعالیت های شرورانه را دارند.

او گفت که اینها علاوه بر حدود هزار دانشجو و پژوهشگر چینی بودند که آمریکا ویزای آنها را در ماه سپتامبر لغو کرد.

وزارت خارجه آمریکا در آن موقع گفت که فقط از آن دسته از دانشجویان چینی استقبال می نماید که اهداف حزب کمونیست چین در زمینه سلطه نظامی را پیش نمی برند.

آمریکا در ماه ژوئیه همچنین کنسولگری چین در شهر هوستون تگزاس را بست و این کشور را به سرقت محصولات فکری متهم کرد.

پکن در مقابل آمریکا را به تبعیض نژادی متهم کرد. اما دمرز در جلسه چهارشنبه تکذیب کرد که آمریکا دانشجویان چینی را به خاطر نژاد آنها زیر نظر می گیرد.

روابط آمریکا و چین در پی اختلافات ترامپ با پکن بر سر مسائل مختلف از جمله هنگ کنگ و همه گیری به سطح تازه ای نزول نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1582

به "آمریکا: کوشش چین برای نفوذ در دولت آینده بایدن شتاب گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: کوشش چین برای نفوذ در دولت آینده بایدن شتاب گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید