استان سمنان میزبان اعضای اتاق مشترک ایران و ایتالیا می گردد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان سمنان، علی اصغر آدینه ای در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ضمن اشاره به حضور اعضای هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا و مدیران آژانس های بین المللی در سمنان اضافه نمود: این هیئت شامل هشت نفر از اعضای هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا و پنج نفر از مدیران آژانس های بین المللی مسافرتی هستند.

استان سمنان میزبان اعضای اتاق مشترک ایران و ایتالیا می گردد

با ما همراه باشید و با ارزان ترین فصل تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

وی هدف از سفر این اعضا و مدیران را یاری به توسعه گردشگری سمنان عنوان و گفت: طی گفت و گوها و مذاکرات با اتاق مشترک بازرگانی ایران ایتالیا، هماهنگی های لازم برای حضور اعضای اتاق مشترک، فعالان مالی و مدیران شرکت های مسافرتی صورت گرفته تا با توانمندی های گردشگری، صنعت و معدن سمنان از نزدیک آشنا شوند.

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان ارتباط بازرگانان ایران و ایتالیا را مطلوب دانست و توضیح داد: فرهنگ گردشگری و سفر در ایتالیا نیز پیشروست و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی، بوم گردی سمنان، با ایجاد زمینه برای پذیرش گردشگر خارجی در استان، گام بلندی برای توسعه این بخش می تواند هدفگذاری گردد.

آدینه ای اضافه نمود: اعضای اتاق مشترک علاوه بر آشنایی با ظرفیت های گردشگری، از چند واحد تولیدی صنعتی نیز بازدید می نمایند.

وی یادآور شد: برقراری ارتباط به منظور تسهیل و ایجاد زمینه برای میزبانی از گردشگران ایتالیایی، به دلیل تناسب و سازگاهی فرهنگی ایران و ایتالیا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این نشست با اعلام آمادگی این اداره کل برای ارائه توانمندی های گردشگری، گفت: حضور تشکل ها و فعالیت آن ها در بخش گردشگری، بسیار مفید بوده و در سال های اخیر فرهنگ گردشگری در استان سمنان ارتقا یافته است.

حسین خواجه بیدختی با بیان این که سمنان ظرفیت های گردشگری بکر و قابل سرمایه گذاری دارد، ادامه داد: ظرفیت های بالقوه ای در این استان وجود دارد و به همین منظور باید نقشه راه مناسبی برای جذب سرمایه گذار تدوین گردد.

وی در انتها حضور اعضای هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران، ایتالیا و مدیران شرکت های مسافرتی در استان سمنان را فرصتی مهم ارزیابی کرد.

استان سمنان بیش از هزار اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1033

به "استان سمنان میزبان اعضای اتاق مشترک ایران و ایتالیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان سمنان میزبان اعضای اتاق مشترک ایران و ایتالیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید