اطلاع رسانی شفاف امیدواری و اعتماد مردم را افزایش می دهد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، حمید ملانوری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان کرمان در سالن پیامبراعظم (ص) استانداری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: حرفه خبرنگاری، حرفه ای سخت و پرمخاطره ای است و جزو مشاغل سخت محسوب می شود.

اطلاع رسانی شفاف امیدواری و اعتماد مردم را افزایش می دهد

وی افزود: خبرنگاری جزء مشاغلی است که تاثیرگذاری زیادی در جامعه دارد و در حقیقت لحظه های طلایی اتفاقات، رویدادها، فعالیتها و اقدامات توسط خبرنگاران ثبت، ضبط و به جامعه منتقل می شود.

ملانوری با اشاره به اینکه خبرنگاران حلقه واسطه بین مردم و مدیران دستگاه های اجرایی هستند، بیان کرد: خبرنگاران هستند که پیام ها را به جامعه منتقل می کنند و نقش پیامبری دارند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: خبرنگاران آنچه خواسته و انتظارات مردم است به مدیران ابلاغ می کنند و آنچه در حوزه دستگاه های اجرائی، نهادها حکومتی و در سطح جامعه شکل می گیرد به مردم اطلاع می دهند.

وی تصریح کرد: حق دستگاه های اجرایی است که هر اقدامی که انجام می دهند به اطلاع مردم برسانند و حق مردم این است آنچه که انتظار دارند به گوش مسئولان و عوامل اجرایی برسانند.

ملانوری گفت:این دو حق توسط خبرنگاران، اصحاب رسانه انتقال پیدا می کند و این اقدام باعث بالندگی و پویایی جامعه می شود.

وی عنوان کرد: بحث اطلاع رسانی و خبرنگاران موضوع جدی و بزرگی است و به همین واسطه روابط عمومی ها را قلب سازمان و دست راست مدیران می دانند.

ملانوری با اشاره به اینکه در کشور ما هنوز روابط عمومی ها جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند، ابراز داشت: روابط عمومی ها به عنوان قلب دستگاه های اجرای هستند و از جایگاه ارزشمندی برخوردارند.

وی گفت: امیدواریم دستگاه های اجرایی به جایگاهی برسند که در انتصاب مسئولان و کارشناسان روابط عمومی دقت لازم را داشته باشند.

سرپرست معاونت، سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: جامعه ما برای اینکه رو به توسعه ای باشد باید جامعه آگاهی باشد. جامعه و مردم هستند که باید بدانند چه نیازهایی برای رسیدن به توسعه و کمال خود دارند و انتقال این آگاهی بر عهده رسانه ها است.

وی گفت: ما همواره در همه روزها در تقویم رسمی و خارج تقویم مناسبت ها و رویدادهای مختلفی داریم و همه این مسائل باید بهانه ای باشد که خودمان را به جامعه عرضه کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد: امسال چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است و عدد 40 در اعتقادات ما جایگاه ویژه ای دارد. در ادبیات ما عدد 40 عد ثبات و ماندگاری است.

ملانوری تا کید کرد: مردم هر آنچه که در جامعه اتفاق می افتد را فقط به عنوان دولت، مجلس، قوه قضائیه، رهبری، وکیل و وصی نمی دانند. این فعالیت ها، اقدامات و هر آنچه که در جامعه رخ می دهد به عنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی می دانند.

وی گفت: دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال این هستند که اعتماد مردم را نسبت به به نظام کاهش دهند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: کاهش اعتماد مردم به نظام به معنای فاصله گرفتن مردم از ولایت، رهبری، ارزش های انقلاب، دولت جمهوری اسلامی ایران، نهاد قانون گذاری منتخب مردم، عدالت و... است.

ملانوری افزود: هر چه بیشتر، پررنگ تر، شفاف تر و صادقانه تر فعالیت های نظام را به اطلاع مردم برسانید امیدواری و اعتماد به نظام در بین مردم بالا می رود.

وی گفت: اگر مردم امیدوار باشند و اعتمادشان داشته باشند همانطور که طی 40 سال اخیر در مقابل تحریم ها، تهدیدات، جنگ و ... مقاومت کردند باز هم مقاومت خواهند کرد زیرا اصل نظام و انقلاب برای آنها مهم است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 81

به "اطلاع رسانی شفاف امیدواری و اعتماد مردم را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاع رسانی شفاف امیدواری و اعتماد مردم را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید