اولین روزنامه شیعی در تونس منتشر شد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران : اولین روزنامه شیعی در تونس تحت عنوان بیداری تونسی چاپ و منتشر شد.

اولین روزنامه شیعی در تونس منتشر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری القوه الثالثه، هشام البو عبیدی، سر دبیر روزنامه شیعی بیداری تونسی گفت: در کشور تونس شیعیانی زندگی می کنند و جریانی شیعی وجود دارد که موجودیت آنها را در این کشور به هیچ عنوان نمی توان نفی یا انکار کرد، علاوه بر اینکه این شیعیان دارای ریشه ای کهن و عمیق در تونس هستند.

هشام البو عبیدی اضافه نمود: ما در روزنامه بیداری تونسی در واقع همراهی و همگامی خود با این جریان و گروه از مردم تونس را اعلام می کنیم، ولی در عین حال تاکید می کنیم که ما پیش از هر چیز تونسی هستیم.

سر دبیر روزنامه شیعی بیداری تونسی در ادامه گفت: اگرچه بیداری تونسی به عنوان یک روزنامه مجوز گرفته است، اما در حال حاضر به صورت هفته نامه منتشر می شود و حاوی مطالبی فرهنگی و اطلاعاتی است تا به دور از افکار و اندیشه های خشک و متعصب، اندیشه ها و افکار جدیدی را در جامعه تونس ارائه دهد.

از سوی دیگر البو عبیدی تاکید کرد که روزنامه اش خواهان فتنه انگیزی در تونس نیست، بلکه شیعیان تونس همواره مردم این کشور را به اتحاد و یکپارچگی دعوت کرده اند.

البوعبیدی که یکی از چهره ها و شخصیت های برجسته شیعی در تونس به شمار می آید، روزنامه خود را در حال حاضر هفته نامه ای مستقل و عربی معرفی می کند که بر پایه شعار حق و حقیقت مستحق آن است که دنبال شود و از آن تبعیت کرد پایدار است.

در افتتاحیه شماره یک این هفته نامه که همزمان با بزرگداشت دومین سالگرد انقلاب تونس منتشر شد، آمده است: طرح بیداری اسلامی ارتباطی مستقیم با تحکیم و تثبیت ارزش هایی چون آزادی و عدالت و توحید و محقق کردن ارزش های انقلاب تونس و محافظت از دستاوردهای این انقلاب با تکیه بر سه اصل وحدت، توحید و مقاومت دارد.

همچنین شماره یک بیداری تونسی مقالات متعددی را دربرگرفت که به انقلاب بحرین و بررسی مواضع جماعت اخوان المسلمین سوریه و همچنین انتشار اخباری از شرایط شیعیان پاکستان و بحرین اختصاص داشت.

تا به امروز آمار دقیقی از جمعیت شیعیان در تونس ارائه نشده است، با اینکه دولت فاطمی که در قرن نهم میلادی بر تونس و بخش هایی از شمال آفریقا و مصر حکومت می کرد، دولتی شیعی بود، با این حال بیشتر ساکنان این مناطق سنی مالکی هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1001

به "اولین روزنامه شیعی در تونس منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین روزنامه شیعی در تونس منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید