ایتالیا خواهان ازسرگیری روابط مالی و تجاری با ایران شد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا امروز پنجشنبه تأکید کرد که رم خواهان از سرگیری روابط مالی و تجاری با ایران طی هفته های آینده است.

ایتالیا خواهان ازسرگیری روابط مالی و تجاری با ایران شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا در سخنانی توضیح داد: رم تاریخ روابط دیرینه ای با ایران دارد، بنابراین دولت ایتالیا این روابط را طی هفته های آینده از سر خواهد گرفت.

وی پیش از این نیز در واکنش به توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی گفته بود که این پیمان تأثیرات مثبت جهانی به همراه خواهد داشت و موجب عادی شدن روابط در منطقه بی ثبات خاورمیانه و جامعه بین المللی خواهد شد.

روز سه شنبه مقام های شرکت نفتی انی ایتالیا، از آمادگی این شرکت برای از سرگیری فعالیت های خود در ایران خبر داده اند. ایتالیا یکی از وارد کنندگان بزرگ نفت ایران در اتحادیه اروپا تا پیش از اعمال تحریم های انرژی اروپا در سال 2012 میلادی به شمار می رفته است.

ایران و قدرت های جهانی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان سه شنبه 23 تیر پس از 18 روز مذاکرات سخت و فشرده در وین، خاتمه بر سر برنامه جامع اقدام مشترک به توافق نهایی دست یافتند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 655

به "ایتالیا خواهان ازسرگیری روابط مالی و تجاری با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا خواهان ازسرگیری روابط مالی و تجاری با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید