ایکو ری را در آستانه ورود به بازار، کراس اوور ایرانی و جایگزین پژو 2008
به گزارش بارازعلی، دیجیاتو: ایران خودرو هفدهم تیرماه 1403، خبرنگاران را برای مشاهده و آنالیز ایکو ری را دعوت کرد. ایکو ریرا جدیدترین محصول ایران خودرو برای بازار داخلی است که جایگزین پژو 2008 محسوب می گردد. می توان گفت ری را، نخستین کراس اوور فراوری داخل به معنای واقعی است.
ری را، مانند پژو 2008، کراس اووری کامپکت یا جمع وجور محسوب می گردد. بااین حال پلتفرم و مشخصات فنی این خودرو هیچ شباهتی به پژو 2008 ندارد. نسخه بهینه شده پیشرانه 1.7 لیتری EF7 توربوشارژر قدرت ایکو ری را را تأمین می نماید که ایران خودرو آن را EF7P TC نامیده است. حداکثر راندمان این پیشرانه 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور است.
تا اینجای کار پیشرانه ایکو ری را از دو رقیب نزدیک خودش، KMC X5 و MVM X55 Pro، حجم بیشتری دارد. بااین حال در بخش راندمان، پیشرانه ایکو ری را رقابت تنگاتنگی با موتور های کوچک تر چینی دارد.
جعبه دنده انتخاب شده برای ریرا شش سرعته اتوماتیک است. احتمال می دهیم این گیربکس شبیه جعبه دنده های نصب شده روی شاهین پلاس، تارا V4 LX و دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک باشد. ایران خودرو شتاب صفرتاصد ری را را 10.4 ثانیه اعلام نموده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 195 کیلومتربرساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی ری را به ازای 100 کیلومتر پیمایش، 7.3 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. باک سوخت این خودرو نیز 50 لیتر حجم دارد. فضای بار 410 لیتری و فاصله دو محور 2590 میلی متری، از دیگر مشخصات ریرا هستند.
امکانات و تجهیزات
داخل کابین کراس اوور ملی ایران خودرو، از کلاستر های دوگانه سراسری استفاده شده است که الگوی مرسوم طراحی خودرو های امروزی هستند. هرکدام از این نمایشگرها، 12 اینچ قطر دارند. فرمان خودرو نیز به روکش چرمی و دکمه های کنترلی مجهز است و راننده می تواند آن را در 4 جهت تنظیم کند. رویه صندلی ها نیز چرم و پارچه هستند. علاوه براین، سیستم تهویه خودرو اتوماتیک است. صندلی راننده در شش جهت و صندلی سرنشین کناری در دو جهت به صورت برقی تنظیم می شوند. گرمکن صندلی های جلو هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است.
منبع: انتخاب