برخواه: سهراب هیچ وقت به وزنه بردار چینی نمی بازد

به گزارش بارازعلی، سرمربی تیم ملی وزنه برداری با رضایت از عملکرد ملی پوشان در مسابقات جهانی گفت: قهرمانی سهراب مرادی واقعا خوشحال کننده بود و دو نمانیده ایران در 102 کیلوگرم رقابت دیدنی داشتند.

برخواه: سهراب هیچ وقت به وزنه بردار چینی نمی بازد

محمد حسین برخواه در گفت و گو با خبرنگاران درباره عملکرد تیم ملی وزنه برداری در مسابقات قهرمانی جهان2018 بیان نمود: حدود یک هفته بعد از بازی های آسیایی اردوی تیم ملی را برای حضور در قهرمانی جهان آغاز کردیم و وزنه برداران تمرینات نسبتاً سختی را پشت سر گذاشتند. نزدیک مسابقات خودم به این جمع بندی رسیده بودم که در مسابقات جهانی می توانم نتیجه خوبی بگیریم و خدا را شکر ملی پوشان عملکرد خوبی داشتند.

برخواه در پاسخ به این پرسش که مدال هایی که در مسابقات جهانی به دست آمد همان تعداد مدالی بود که خودش انتظار داشت، توضیح داد: قبل از مسابقات تمام کوشش ما کسب طلای 96 و 102 کیلوگرم بود که این اتفاق هم افتاد و دو مرتبه سرود ایران در سالن نواخته شد. برای رضا بیرالوند هم پیش بینی می کردیم روی سکو برود که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد و از لحاظ مدالی هم با همت ملی پوشان نتیجه خوبی گرفتیم.

سهراب در رقابت با وزنه بردار چین حرف اول را می زند

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که وزنه های سهراب مرادی را خودش انتخاب کرد که با سهراب هم مشورت می کرد، گفت: قطعا با هماهنگی خود سهراب مرادی بود.در یک ضرب کار را 182 کیلوگرم آغاز کردیم و بعد دنبال شکستن رکورد جهان بودی. برای دوضرب هم برنامه داشتیم با 22-223 کار را آغاز کنیم. خدا را شکر که سهراب توانست وزنه 230 کیلوگرم را بالای سر ببرد و وزنه بردار چینی را جا بگذارد. قطعا سهراب مرادی هیچ وقت به این وزنه بردار چینی نخواهد باخت و من این را با اطمینان می گویم. تیان تائو وزنه بردار بزرگی است اما سهراب مرادی حرف اول را خواهد زد.

همراه تور چین باشید

برخواه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر می نماید سهراب مرادی به این دلیل 237 کیلوگرم را نزد که انگیزه اش کم شده بود، توضیح داد: طبیعی است وقتی وزنه بردار چین وزنه اش را نزد، انگیزه وزنه بردار ما در سطح پایین تری نهاده شد اگر وزنه بردار چین وزنه آخر را می زد، قطعا سهراب مرادی هم پرکوشش تر برای زدن وزنه 237 کیلوگرم روی تخته می آمد. با این حال سهراب و وزنه بردار چینی رقابت دیدنی داشتند و فکر می کنم مردم لذت بردند. وزنه 226 کیلوگرم که وزنه بردار چینی زد، وزنه کمی نیست و او آمده بود که برنده باشد و انتخاب وزنه هایش هدفمند بود. خدا را شکر که در نهایت سهراب توانست برنده باشد.

برخواه در پاسخ به این پرسش که از کسب کدام مدال بیشتر لذت برد، تاکید نمود: مدال سهراب خیلی خوشحال نماینده بود چون وزنه بردار چین خیلی به ما نزدیک شده بود. رقابت دسته 102 کیلوگرم هم دیدنی بود و خدا را شکر که برای دو نمانیده ایران ختم به خیر شد.

توانایی بیرالوند بیشتر از 218 کیلوگرم بود

او درباره عملکرد بیرالوند و مهار وزنه 218 کیلوگرم که منجر به کسب طلای دوضرب جهان شد نیز گفت: کسانی که رقابت دسته 102 کیلوگرم را دیدند فکر می کنم از رقابت دو وزنه بردار ایران لذت برده باشند. رضا بیرالوند برای اینکه روی سکوی قهرمانی برود، اگر به رکورد بالاتری در دوضرب نیاز داشت، وزنه ای بیشتر از 218 کیلوگرم برای او می گرفتیم و به نظرم توانایی این را هم داشت بیشتر از 218 کیلوگرم بزند چون او با مهار وزنه 218 کیلوگرم ثابت کرد توانایی اش بیشتر از این وزنه بود. بیرالوند در یک ضرب به طور مکرر وزنه های بالاتری نسبت به 175 کیلوگرم زده بود اما دو، سه هفته قبل از مسابقات جهانی از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد از این رو مجبور شدیم با وزنه های پایین تری کار را آغاز کنیم. اگر آسیب دیدگی برایش پیش نیامده بود در یک ضرب وزنه بالاتر از 180 کیلوگرم را می زد. با این حال فکر می کنم بیرالوند این توانایی را دارد که از سال آینده روی سکوی قهرمانی برود.

داودی سال آینده می تواند تالاخادزه را در دوضرب بگیرد

سرمربی تیم ملی با امیدواری به آینده علی داودی 19 ساله در دسته فوق سنگین جهان تاکید نمود: ما از قبل برنامه داشتیم بعد از اینکه صندلی علی داودی در جدول تثبیت شد، به رتبه های بالاتری برسد و دنبال این بودیم که در دوضرب روی سکو برود و اگر 245 کیلوگرم را می زد این اتفاق می افتاد. در کل عملکرد داودی خوب بود. او در یک ضرب برای اولین مرتبه 197 کیلوگرم را زد و توانست رکورد شخصی خود را نیز ارتقا دهد و از روحیه و اعتماد به نفس خوبی برخوردار است.

او ادامه داد: رقابت با وزنه برداران بزرگ جهان تجربه خیلی خوبی برای داودی بود و انءشاالله سال آینده در مسابقات جهانی 2019 قطعا می تواند مدال نقره مجموع را دریافت کند. هم چنین تا سال آینده به امید خدا حتما در حرکت دوضرب به تالاخادزه می رسد. البته مردم هم انتظار دارند تا المپیک عنوان قوی ترین وزنه بردار به ایران برگردد و ان شاالله با همت علی داودی این اتفاق بیفتد چون او تواناییش را دارد.

علی هاشمی به آن چه استحقاقش را داشت، رسید

برخواه در مورد تکرار شدن قهرمانی علی هاشمی در جهان نیز بیان نمود: علی هاشمی واقعا نماینده خوب و شایسته ای است و به آن چیزی که استحقاقش را داشت رسید و توانست قهرمانی اش را در جهان تکرار کند. این وزنه بردار باعث افتخار همه مردم است و روحیه جنگندگی که دارد باعث شد مردم از مسابقه لذت ببرند.

فکر می کردیم اسامی سه وزنه بردار ایران به عنوان ورزشکار فعال اعلام شده است

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چرا در لیست مقدماتی تعداد نفرات بیشتری را قرار نداد تا در نهایت تیم ناقص اعزام نگردد، توضیح داد: بیشتر از 12 نفر بیشتر نمی توانستیم اسم بدهیم. باید تعداد نفرات بیشتری در سیستم آدامز قرار می گرفتند تا این امکان را داشته باشیم که در لیست نهایی جایگزین کنیم. اینکه لیست نهایی نسبت به لیست مقدماتی تغییرات داشته باشد منع قانونی ندارد اما ورزشکاران باید به عنوان ورزشکار فعال معرفی شده باشند برای نمونه عارف خاکی به عنوان ورزشکار فعال معرفی شده بود از این رو نامش در لیست مقدماتی نبود اما توانستیم در لیست نهایی جایگزین کنیم. ما علیرضا سلیمانی و همایون تیموری و محمد زارعی را در اردو داشتیم و فکر می کردیم اسامی آنها در زمان مقرر به عنوان ورزشکار فعال اعلام شده است.

سه نفری که به جهانی نرفتند در قطر کاپ شرکت می نمایند

او در مورد برنامه تیم ملی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک نیز گفت: اوایل اردیبهشت مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم که کوشش می کنیم تیم خوبی آماده کنیم و دست و پا بسته نباشد و بتواند با تیم چین رقابت کند. حدود یک ماه و نیم دیگر مسابقات قطر کاپ برگزار می گردد که گزینشی المپیک است و سه نفری که به مسابقات جهانی نرفتند(علیرضا سلیمانی، همایون تیموری، محمد زارعی) به این مسابقه اعزام می شوند و حالا باید ببینم کسی دیگر آمادگی حضور در این مسابقه را دارد یا خیر.بهمن هم جام فجر را داریم که فکر می کنم گزینشی بودن آن برای المپیک 2020 تایید شده است و مسابقه خوبی می تواند برای نفراتی باشد که می خواهند در المپیک شرکت نمایند.

روی وزنه برداران جوان کار کردم تا تحت تاثیر جو مسابقات قرار نگیرند

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که چقدر تلا ش کرد تا نفرات جوان تیم تحت تاثیر جو مسابقات بزرگسالان جهان و حضور بزرگان جهانی وزنه برداری نشوند، تاکید نمود: از لحاظ ذهنی روی آنها کار نموده بودم. نکته مهم این است که من چند سال با این بچه ها بودم و از لحاظ روحیه و اخلاق از هم شناخت داشتیم و فکر می کنم با من راحت بودند و با آرامش روی صحنه مسابقات حضور پیدا می کردند. آنها امیدهای وزنه برداری ایران هستند و امیدوارم با کوششی که می نمایند در سال آینده روی سکوی بزرگسالن جهان قرار بگیرند.

او در انتها گفت: از آقای علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری تشکر می کنم مخصوصاً درفاصله زمانی بازی های آسیایی تا جهانی همه امکانات را برای ما مهیا کرد. کل مجموعه فدراسیون دست به دست هم دادند و واقعا این احساس را داشتم که همه دارند یاری می نمایند تا تیم نتیجه خوبی بگیرد. از وزنه برداران هم تشکر می کنم که در این مدت تمرینات پرفشاری را تحمل کردند. همچنین باید از آقای مسعود قاسمی هم تشکر کنم که به عنوان سرپرست تیم کنار ما بود و زحمات زیادی را متحمل شد. او از دوستان قدیمی پدر مرحومم است و حضورش به من آرامش می داد چراکه حس می کردم پدرم در کنارم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 170

به "برخواه: سهراب هیچ وقت به وزنه بردار چینی نمی بازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخواه: سهراب هیچ وقت به وزنه بردار چینی نمی بازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید