آنالیز رهاورد سفر هیات تجاری اتاق ایران به ویتنام

به گزارش بارازعلی، نتایج سفر دو هفته قبل هیات تجاری اتاق ایران به سرپرستی رئیس غلامحسین شافعی به ویتنام، در نشستی با حضور معاون بین الملل اتاق ایران و کاردار سفارت ویتنام در تهران مورد آنالیز نهاده شد.

آنالیز رهاورد سفر هیات تجاری اتاق ایران به ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

محمدرضا کرباسی، معاون بین الملل اتاق ایران در این جلسه از وجود ظرفیت های خوب مالی برای گسترش مناسبات بین دو کشور سخن گفت و توضیح داد: ویتنام می تواند پل ارتباطی فعالان مالی با کشورهای عضو آ. سه. آن باشد و زمینه را برای تجارت ایران با کامبوج و لائوس فراهم کند.

به گفته وی، ایران و ویتنام می توانند در بخش محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، شیلات، مخابرات، فراوریات پتروشیمی، مواد معدنی و سرمایه گذاری مشترک در زمینه های مختلف با یکدیگر همکاری نمایند.

معاون بین الملل اتاق ایران با اعلام این مطلب که گزارش مربوط به دستاوردهای سفر برای ریاست جمهوری و دیگر مجموعه های دخیل ارسال شده گفت: در ارتباط با کشور ویتنام با دو مسئله روبرو هستیم، اول روند دریافت ویزا برای تجار و گردشگران ایرانی؛ در حال حاضر تجار ویتنامی برای دریافت ویزا ایران با هیچ گونه مسئله ای روبرو نیستند. موضوع بعدی برقراری روابط بانکی بین دو کشور است که باید با همکاری بانک های دو کشور صورت پذیرد.

کرباسی همچنین دو پیشنهاد ایران مبنی بر برقراری موافقت نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور و برقراری پرواز مستقیم بین ایران و ویتنام را مورد تأکید قرار داد.

فعالان مالی حاضر در این هیات، بازار ویتنام را بکر و مناسب ارزیابی کردند و گفتند که این سفر توانست شناخت خوبی را از ابعاد و زوایای بازار این کشور در اختیار آنها قرار دهد.

بر اساس اظهارات مطرح شده، در حوزه تجارت قیر تفاهم نامه ای بین دو شرکت ایرانی و ویتنامی به امضا رسیده است که دو ماه آینده نهایی خواهد شد. به گفته فعالان حاضر در نشست، در بخش فراوری کفش چرم علی رغم تأکید سفیر ویتنام مبنی بر حضور فعالان این صنعت در هیات اعزامی، طرف های ویتنامی در جلسات حضور نداشتند و مقرر شد سفارت این کشور در ایران زمینه ارتباط را فراهم کند.

تأسیس اتاق مشترک ایران و ویتنام نیز توافق دیگری بود که در این سفر صورت گرفت و مقرر شد محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان پیگیری های لازم در این مورد را انجام دهد. بر همین اساس وی از کاردار سفارت ویتنام درخواست کرد که اطلاعات مربوط به افراد حقیقی و حقوقی که ظرف مدت پنج الی شش سال اخیر از سفارت ویتنام ویزا تجاری دریافت نموده اند را برای اتاق ایران ارسال کند تا با معین شدن لیست این افراد زمینه راه اندازی اتاق مشترک فراهم گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 676

به "آنالیز رهاورد سفر هیات تجاری اتاق ایران به ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز رهاورد سفر هیات تجاری اتاق ایران به ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید