تجهیز مراکز تحقیقاتی به دستگاه های بومی مطالعه مغز

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، با هدف ترویج دانش علوم شناختی و کمک به تامین تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز مراکز تحقیقاتی و درمانی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، پژوهشکده علوم اعصاب بازتوانی عصبی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران به دستگاه تحریک الکتریکی فراجمجمه ای تجهیز شد.

تجهیز مراکز تحقیقاتی به دستگاه های بومی مطالعه مغز

ستاد توسعه علوم شناختی از یک سو سیاست تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد و از طرف دیگر برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی فعالیت دارد.

روش تحریک الکتریکی فراجمجمه ای دارای کاربردهای بالینی و توانبخشی بوده و با توجه به نتایج حاصل از تاثیر مثبت این روش درمانی، امروزه تحقیقات گسترده ای در شناخت نحوه اثر این شیوه، افزایش کارایی و اثرگذاری و همچنین امکان بکارگیری آن برای درمان دیگر بیماری ها و اختلال های عصبی-شناختی درحال اجرا است.

طرح ساخت دستگاه تحریک الکتریکی متمرکز فراجمجمه ای با حمایت ستاد علوم شناختی، در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیرآغاز شد و یکی از روش های مورد مطالعه برای درمان اختلالات شناختی و انواع بیماری ها است.

شش مرکز دانشگاهی و درمانی سال گذشته با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به سیستم ها و تجهیزات پیشرفته درحوزه های شناختی مجهز شدند.

ستاد توسعه علوم شناختی می کوشد با فراهم آوردن زمینه های حمایتی، فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده تری را برای دانشجویان، اساتید و متخصصان در حوزه های علوم شناختی مهیا کند و گامی عملی در امر تربیت کارشناسان در حوزه های علوم شناختی برداشته شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 334

به "تجهیز مراکز تحقیقاتی به دستگاه های بومی مطالعه مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز مراکز تحقیقاتی به دستگاه های بومی مطالعه مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید