تداوم گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان ، دریای عمان مواج است

به گزارش بارازعلی، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

تداوم گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان ، دریای عمان مواج است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

محمدرضا امیرمرادی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زاهدان گفت: وزش باد شدید که از اوایل هفته جاری در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده شب گذشته به 80کیلومتر در ساعت رسید.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شمال استان باد شدید و گرد و خاک و در نقاط مستعد، طوفان گرد و خاک تا اواخر هفته آینده ادامه دارد که در روز چهارشنبه به اوج خود با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و در نواحی مرکزی و نوار غربی استان امروز در بعضی ساعات وزش باد قابل ملاحظه سبب خیزش گرد و خاک می گردد.

وی توضیح داد: وزش باد شدید همراه با گرد خاک در این مدت نوار غربی استان را نیز در بر می گیرد به طوری که این پدیده سبب اختلال در تردد جاه ای نیز می گردد و دریای عمان همچنان تا سرانجام هفته مواج و متلاطم پیش بینی می گردد به طوری که ارتفاع امواج در نواحی شرقی آن به حدود 2 متر می رسد بنابراین می طلبد شناورهای صیادی از رفتن به دریا خودداری نمایند.

امیرمرادی توضیح داد: در 24 ساعت گذشته زاهدان با دمای 21 درجه و نیکشهر با دمای 48 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 617

به "تداوم گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان ، دریای عمان مواج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان ، دریای عمان مواج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید