نواقص همسان سازی حقوق بازنشستگان رفع می شود

به گزارش بارازعلی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افتتاح مراکز مثبت زندگی بهزیستی گفت: امروز 2492 مرکز ارائه خدمات به وسیله 11 هزار مددکار، جامعه شناس و روانشناس آن هم از متخصصان بومی که به زبان و آداب و رسوم مردم منطقه آشنا هستند به مردم خدمت ارائه می دهند.

نواقص همسان سازی حقوق بازنشستگان رفع می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از طرح های مهمی که امروز افتتاح می شود، عظیم پروژه اجتماعی دولت تدبیر و امید و بهزیستی در محلات یا مثبت زندگی است. در واقع سازمان بهزیستی را به محلات کشور بردیم.

وی اضافه کرد: تا کنون همه خدمات بهزیستی در عرصه های گوناگون در حداکثر 300 نقطه از کشور ارائه می شد اما امروز 2492 مرکز ارائه خدمات به وسیله 11 هزار مددکار، جامعه شناس و روانشناس آن هم از متخصصان بومی که به زبان و آداب و رسوم مردم منطقه آشنا هستند خدمت ارائه می دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با این کار، تحول عظیمی در عرصه فعالیت های اجتماعی کشور رخ داده گفت: امروز را یکی از بهترین روزهای کاری و زندگی خودم می دانم زیرا همکارانم پیروز شدند این مجموعه عظیم را با دانش و تخصص و مهارت دایر کرده و برای ارتقای سطح ارائه خدمات در جامعه به کار بگیرند.

حضور بهزیستی در محلات و خانه ها با راه اندازی مراکز مثبت زندگی

کاهش 21 میلیون سفر با ایجاد این مراکز

شریعتمداری ادامه داد: 6000 میلیارد تومان سرمایه مردم وارد این طرح شده است. یک آزمون سراسری برگزار شد و 11 هزار جوان با 2000 موسس در این مجموعه مشغول به کار شده اند. در اجرای آزمایشی طرح، 2.5 میلیون بازدید خانه به خانه صورت گرفته و تا دو ماه آینده به 5 میلیون خواهد رسید که به معنای حضور بهزیستی در خانه ها است.

وی با بیان اینکه کاهش حرکت ماشین تولید فقر و محرومیت و معلولیت را با غربالگری ها و آموزش ها دنبال کرده و پیشگیری را بهتر از درمان می دانیم گفت: مراکز مثبت زندگی مراکزی برای آموزش خانواده ها و توانمندسازی آنها هستند و به لحاظ اقتصادی راه اندازی این مراکز، 21 میلیون سفر را کم کرده اند که می توانند فعالیت پرافتخار اجتماعی را سامان دهند.

تلاشمان را برای تامین رفاه و رفع دغدغه بازنشستگان فولاد به کار می بندیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه صندوق بازنشستگی فولاد یکی از پنج صندوق مهم بازنشستگی کشوری تحت مدیریت وزارت تعاون است گفت: بازنشستگان این صندوق تلاشگران پرافتخار زنجیره فولاد کشور از معادن سنگ آهن در کرمان و بافت تا تولیدکنندگان فولاد در ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه، از کارگران سختکوش در عمق معادن تا همجواری آنها در کنار کوره های ذوب فولاد و هم مدیران و مهندسان و سازندگان کارخانجات فولاد کشور هستند که برای ما اهمیت فوق العاده ای دارند.

وی اضافه کرد: در نیم قرن اخیر این مردان آهنین ما درتامین فولاد مورد نیاز کشور و تامین آهن مورد نیاز برای صنعت ساختمان، صنایع خودروسازی و پروژه های عظیم زیرساختی نقش بی بدیلی داشتند. مهمتر از همه ساخت و راه اندازی یکایک کارخانجات تولید فولاد در کشور است که تجلی از توانمندی و شایستگی فنی و مدیریتی این سرزمین است. همه سعی و همت خود را برای تامین رفاه و رفع دغدغه آنها به کار بسته و خواهیم بست.

شرایط زندگی بازنشستگان از ابتدای سال 1400 مطلوبتر می شود

شریعتمداری با اشاره به اینکه خوشبختانه با هدایت رئیس جمهور و اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در سطح کشور، آرزوی 14 ساله مجموعه بازنشستگان سراسر ایران محقق شد و نواقص آن در ماه های باقی مانده رفع خواهد شد تاکید کرد: از ابتدای سال 1400 شرایط مطلوب تری را در زندگی آنها خواهیم داشت.

تسویه مطالبات معوق بازنشستگان فولاد

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اضافه کرد: مدیریت خردمندانه بر دارایی های صندوق ها به ویژه در صندوق فولاد منجر به ایجاد درآمد پایدار و بلندمدت مناسبی شده و پرداخت معوقات بازنشستگان صندوق فولاد که از سال 93 باقی مانده بود و 400 میلیارد تومان بود، از محل منابع داخلی صندوق تسویه شد. افزایش سه برابری حاصل از فعالیت های صندوق ها در این ایام نشان دهنده اقدامات خوب صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه فولاد، 30 درصد سهم بازار محصولات فولادی کشور متعلق به شرکت های زیرمجموعه صندوق های ماست که سهام خرد و کلان دارند گفت: همچنین 37 درصد از بازار سنگ آهن کشور و 70 درصد تولید زغال سنگ متعلق به صندوق های بازنشستگی است. همین حالا حدود 20 هزار میلیارد تومان پروژه در سطح کشور در صندوق ها و شرکایشان در دست اجرا دارند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه امروز پروژه گندله سازی سه چاهون یزد توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید گفت: این پروژه با 9200 میلیارد تومان سرمایه گذاری دلار و یورو و ریال در مجموع طی 36 ماه یکی از پرافتخارترین پروژه ها از زمان گشایش اعتبار اسنادی است. این پروژه در نوع خودش عظیمترین پروژه گندله سازی در کشور است و به وسیله صنعتگران ایرانی صورت گرفته است. به دلیل تحریم و کرونا، مهندسان ژاپنی و چینی از پروژه خارج شده اند و ادامه کار توسط صنعتگران ایرانی به انتها رسیده است.

خوشحال، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز در این مراسم جزئیاتی از پروژه گندله سازی سه چاهون یزد که امروز به بهره برداری رسید ارائه کرد و گفت: گندله سازی سه چاهون یزد، عظیمترین پروژه به روش آلیس چالمرز در کشور و سومین در دنیاست و ارزش روز سرمایه گذاری آن 9300 میلیارد تومان بوده که از منابع صندوق تامین شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت پروژه 5 میلیون تن است و تکنولوژی بخش اصلی مربوط به ژاپن و در بخش انتقال مواد مربوط به کشور آلمان است. 800 نفر به طور مستقیم و 1500 نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

خوشحال با بیان اینکه کیفیت محصولات تولیدی بسیار بالاست گفت: متالیزاسیون پروژه بالای 96 بوده است و در بازارهای جهانی امکان رقابت خوبی خواهد داشت. با شروع جنگ اقتصادی اخیر و شیوع کرونا و خروج مهندسان خارجی، نه تنها خللی در سرعت کار ایجاد نشد بلکه با عزم متخصصان ایرانی کار در موعد مقرر به بهره برداری رسید و تا به امروز بیش از 700 هزار تن گندله تولید شده که باکیفیت هستند.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد یکی از سیاست های مورد حمایت وزیرتعاون این بوده که از خام فروشی پرهیز کنیم. این اقدام در راستای سودآوری بیشتر صورت گرفته است. امروز در راستای زنجیره ارزش فولاد این پروژه را اجرایی کردیم و دو پروژه بعدی تولید آهن اسفنجی و دیگری ایجاد ظرفیت دومیلیون کنسانتره است که شروع خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1747

به "نواقص همسان سازی حقوق بازنشستگان رفع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نواقص همسان سازی حقوق بازنشستگان رفع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید