تعطیلی پارک ها و جنگل ها در روز طبیعت، پارک ها پیش از بازگشایی ضدعفونی می شوند

به گزارش بارازعلی، به گزارش تجارت نیوز، کوروش خلعتبری در این باره اظهار کرد: یکی از مراکزی که شیوع ویروس کرونا می توانست در آنجا بیشتر باشد پارک ها و تفرجگاه های جنگلی بود.

تعطیلی پارک ها و جنگل ها در روز طبیعت، پارک ها پیش از بازگشایی ضدعفونی می شوند

به همین دلیل قبل از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت حضور در پارک ها با مدیران کل مناطق شمال کشور مکاتباتی داشتیم و به همه مدیران و مجریان پارکها اعلام کردیم که با توجه به شیوع این ویروس پارکها را تعطیل نمایند.

وی با اشاره به اینکه تمامی پارک ها تا 28 اسفندماه به نوعی بسته بودند، اظهار کرد: همچنین مجددا تاکید کردیم که در ایام نوروز نیز این تعطیلی ها ادامه یابد و در پارکها باز نگردد که خوشبختانه هفته اول فروردین نیز پارکها بسته شدند. از طرفی تاکید کردیم که هفته دوم فرودین نیز با توجه به اینکه 13 فروردین روز طبیعت است و مردم براساس سنتهای قدیمی به دامن طبیعت می فرایند این محدودیت ها ادامه یابد. به عبارت دیگر ورود به پارکها، مراتع، فضای سبز و راه های جنگلی محدود گردد تا در آینده نزدیک شاهد از بین رفتن ویروس کرونا در کشور باشیم.

به گفته مدیرکل دفتر جنگل کاری، پارک ها و ذخیره گاه های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، روز 13 فرودین هیچ پارکی بازگشایی نمی گردد و اگر پارکی باز باشد تخلف بوده و با آن برخورد خواهیم کرد.

تجهیزات پارک ها وتفرجگاه های جنگلی قبل از بازگشایی ضدعفونی می شوند

خلعتبری با بیان اینکه اقدامی تحت عنوان سمپاشی در پارکها و جنگل ها صورت نمی گیرد و اخبار منتشر شده در فضای مجازی که در آنها گفته می گردد برای عدم حضور مردم در پارک ها از سم استفاده می گردد نیز کذب است، گفت: هر زمان دولت، وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا اجازه بازگشایی پارک ها را دادند، قبل از بازگشایی تمام وسایل و ادوات ورزشی، سرویس بهداشتی، راه ها و شبکه های داخلی، رستوران ها، میز و نیمکت ها، آلاچیق ها و پارکینگ ها را ضدعفونی خواهیم کرد و این ضدعفونی نیز توسط موادی که وزارت بهداشت تایید می نماید، انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1122

به "تعطیلی پارک ها و جنگل ها در روز طبیعت، پارک ها پیش از بازگشایی ضدعفونی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی پارک ها و جنگل ها در روز طبیعت، پارک ها پیش از بازگشایی ضدعفونی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید