توافق ترکیه و چین برای گسترش همکاری های ضدتروریسم

به گزارش بارازعلی، وزرای خارجه ترکیه و چین امروز چهارشنبه به توافق رسیدند تا همکاری های مشترک مربوط به مقابله با تروریسم را گسترش دهند.

توافق ترکیه و چین برای گسترش همکاری های ضدتروریسم

با هزینه تور به چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که اختلافات چین و ترکیه بر سر اقلیت قومی اویغور موجب تنش در روابط دو کشور شده است، وزرای خارجه دو کشور در ملاقات امروز چهارشنبه خود به توافق رسیدند که ترکیه اجازه نخواهد داد تا خاک این کشور برای فعالیت هایی که به امنیت چین لطمه می زند، استفاده گردد.

صدها و یا شاید هزاران نفر از اویغورها با فرار از مناطق غربی چین، به وسیله جنوب شرق آسیا خود را به ترکیه رسانده اند، جایی که پیوندهای مذهبی و فرهنگی زیادی با آن دارند.

پکن اعلام نموده است که بعضی از اویغورها به جنگجویان حاضر در عراق و سوریه پیوسته اند. آنکارا سال گذشته قول داده بود تا درهای خود را به روی مهاجران اویغور باز کند. چین اتهامات مربوط به محدود کردن آزادی های مذهبی اویغورها را رد نموده است.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود خاطرنشان کرد: دو کشور به طور مشترک با گروه های تروریستی مبارزه خواهند کرد، چین و ترکیه با افراطی گری مخالفت هستند و مانع مهاجرت غیر قانونی خواهند شد.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز موافقت خود را با ارتقای همکاری ها برای مقابله با تروریسم اعلام نموده است. این ملاقات در آستانه نشست امنیتی آسیا که قرار است هفته جاری در پکن برگزار گردد، صورت گرفته است.

چاوش اوغلو نیز در این ملاقات گفته است: ترکیه همه اقدامات لازم را برای تقویت همکاری دوجانبه در زمینه مقابله با تروریسم و مهاجرت غیر قانونی انجام خواهد داد. ترکیه اجازه نخواهد داد تا از خاک این کشور برای فعالیت هایی که به امنیت چین ضربه می زند، استفاده گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 882

به "توافق ترکیه و چین برای گسترش همکاری های ضدتروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ترکیه و چین برای گسترش همکاری های ضدتروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید