تورینو ایتالیا با ایلام خواهرخوانده می گردد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: استاندار ایلام با بیان اینکه تورینو ایتالیا با ایلام خواهرخوانده می گردد گفت: سمینار فرصت های سرمایه گذاری در ایلام با حضور سرمایه گذاران ایتالیایی برگزار می گردد.

تورینو ایتالیا با ایلام خواهرخوانده می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که با حضور مظفری سفیر ایران در ایتالیا و حسن رستم زاد دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور استان برگزار گردید اظهار کرد: در این سمیناری که به زودی با حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی و ایتالیایی برگزار خواهد شد ظرفیت ها و پتانسیل های مالی و عمرانی استان ایلام که احتیاج به سرمایه گذاری دارد مورد آنالیز قرار می گیرد.

وی از خواهر خواندگی تورینو ایتالیا با شهر ایلام اطلاع داد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده است و هیئتی از بازرگانان ایتالیایی به ایلام سفر خواهند کرد و در این زمینه با شهردار این شهر نیز مذاکراتی انجام شده است.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های استان از جمله نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه گفت: با توجه به نزدیکی میادین نفتی عراق به مهران سرمایه گذاران بسیاری برای ایجاد پالایشگاه در مهران اعلام آمادگی نموده اند و کشور عراق نیز از ایجاد پالایشگاه در مهران حمایت کامل دارد.

وی با اشاره به طرح راه آهن اندیمشک تا میاندوآب اضافه نمود: مطالعات اجرای این طرح تا ایلام انجام شده است و قطعه مورد نظر ما در استان از اندیشمک تا اسلام آباد است که اولویت استان از اندیشمک تا اسلام آباد می باشد.

استاندار ایلام با اشاره به آزاد راه کربلا - تهران گفت: قطعه تهران تا همدان اجرایی شده است که از دیگر زمینه های سرمایه گذاری اجرای آزاد راه همدان تا مهران و دهلران است که فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران ایتالیایی فراهم می آورد.

سفیر ایران در ایتالیا نیز با بیان این که حضور سرمایه گذاران ایرانی و ایتالیایی در سمینار فرصت های سرمایه گذاری بسیار مغتنم و مورد توجه است اعلام کرد: توجه سرمایه گذاران به ایلام به دلیل بالا بودن مصرف انرژی در عراق است و ایلام بهترین فرصت ها را برای صادرات به عراق در اختیار دارد و ایجاد کارخانجات مختلف در ایلام با توجه به امنیت می توان هم برای ایران و هم عراق مفید واقع گردد و صادرات به کشور عراق را نیز افزایش داده و رونق بخشد.

مظفری حوزه مورد علاقه سرمایه گذاران را بیشتر در بخش مصالح ساختمانی و فراوری سرامیک و کاشی مطرح نمود و گفت: با توجه به کیفیت بالای فراوری این محصولات در ایتالیا و احتیاج بالای کشور عراق به نظر می رسد ایجاد چنین واحدهایی ازتوجیه مالی بالایی برای سرمایه گذاران ایتالیاتی برخوردار است چرا که این صنایع در حال حاضر در ایتالیا با رکود روبرو است.

وی ابراز داشت: شرکت های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن نیز بسیار مشتا قاند و در این زمینه پروژه های بزرگی را نیز در دنیا اجرا نموده اند.

وی از استاندار ایلام برای سفر به ایتالیا و حضور در جمع سرمایه گذران دعوت به عمل آورد.

سفیر ایران در ایتالیاگفت: کشور ایتالیا قبل از تحریم ها بیشترین مراوادات تجاری را با ایران داشته است ولی با وجود تحریم ها در حال حاضر بعد از آلمان بیشترین مراوادات تجاری را با کشور ایران داراست.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 579

به "تورینو ایتالیا با ایلام خواهرخوانده می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تورینو ایتالیا با ایلام خواهرخوانده می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورینو ایتالیا با ایلام خواهرخوانده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید