توقف تزریق واکسن آسترازنکا در اتریش

به گزارش بارازعلی، تزریق واکسن انگلیسی آسترازنکا در کشور اتریش به علت مرگ یک نفر بعد از استفاده از آن فعلا متوقف شده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

توقف تزریق واکسن آسترازنکا در اتریش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، اتریش پس از فوت یکی از شهروندانش بعد از تزریق واکسن شرکت سوئدی-انگلیسی آسترازنکا استفاده از این واکسن را متوقف نموده است. ارتباط علت مرگ این فرد با واکسن آسترازنکا هنوز کاملا روشن نیست و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

در بین واکسن های پیش بینی شده برای مقابله با همه گیری کرونا، واکسن آسترازنکا خبرسازتر از دیگر واکسن ها بوده است. اکنون اتریش اعلام نموده است استفاده از این واکسن را متوقف می نماید.

مسئولان امور بهداشت و درمان اتریش اعلام نموده اند که تا اطلاع ثانوی از استفاده از این واکسن خودداری می نمایند. در اطلاعیه وزارت فدرال امور سلامت و امنیت اتریش آمده است که این تصمیم جنبه احتیاطی دارد.

گفته می گردد که یکی از افراد دریافت نماینده این واکسن جان خود را از دست داده و فرد دیگری دچار بیماری سختی شده است. هنوز ارتباط بین علت مرگ این فرد و واکسن آسترازنکا روشن نیست.

مسئولان درمانگاه منطقه تسوتل واقع در ایالت نیدراسترایش اعلام نموده اند که یکی از پرستاران این درمانگاه پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار بیماری اختلال انعقاد خون شده و در اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

افزون بر آن فرد دیگری نیز پس از دریافت واکسن آسترازنکا دچار آمبولی ریه شده است. مشاهده این دو مورد باعث آن شده است که مسئولان امور درمانی اتریش موقتا استفاده از این واکسن را متوقف نمایند.

پس از انتشار این خبر، شرکت آسترازنکا اعلام نموده است که برای روشن شدن موضوع و تحقیق بیشتر پیرامون دو مورد یادشده با مسئولان اتریش همکاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1752

به "توقف تزریق واکسن آسترازنکا در اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف تزریق واکسن آسترازنکا در اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید