ثبت جهانی تالاب جازموریان، لزوم جذب اعتبارات بین المللی

به گزارش بارازعلی، سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست از کوشش برای ثبت جهانی تالاب جازموریان در استان کرمان اطلاع داد.

ثبت جهانی تالاب جازموریان، لزوم جذب اعتبارات بین المللی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان نمود: تالاب جازموریان یکی از زیست بوم های مهم در کشور محسوب می گردد که بحث ثبت جهانی این تالاب در دستور کار واقع شده است و به صورت جدی پرونده این تالاب در حال پیگیری است.

مجتبی ذوالجودی عنوان نمود: این تالاب به عنوان تنها تالاب آب شیرین کشور محسوب می گردد و پیش بینی می کنیم ثبت این تالاب زمان گیر نباشد این تالاب در کنوانسیون رامسر ثبت نشده، اما این قابلیت وجود دارد و یکی از اهداف این مساله جذب اعتبارات بین المللی برای احیای این تالاب مهم است.

وی توضیح داد: خوشبختانه در پی بارندگی های مطلوب امسال شاهد آبگیری کامل این تالاب بودیم، اما به علت عدم تداوم بارندگی و تبخیر آب هم اکنون حجم آب این تالاب 50 درصد است.

ذوالجودی عنوان نمود: احیای این تالاب مطالبه استانی و ملی است و در صورت احیای این تالاب مراتع گسترده این منطقه بار دیگر توسعه می یابد و در توسعه دامداری و اقتصاد مردم بومی و محلی منطقه تأثیر گذار است.

وی گفت: احیای تالاب جازموریان احتیاج به همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف دارد و در این زمینه جلسات متعدد برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2285

به "ثبت جهانی تالاب جازموریان، لزوم جذب اعتبارات بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی تالاب جازموریان، لزوم جذب اعتبارات بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید