حداقل حقوق سال آینده کارگران چقدر می گردد؟

به گزارش بارازعلی، هر ساله میزان افزایش حقوق کارگران برای سال آینده در یک شورای سه جانبه با حضور نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و دولت معین می گردد. اگر چه هنوز جلسات شورای عالی کار شروع نشده، اما باید دید با توجه به تورم موجود در جامعه نمایندگان کارگران چه پیشنهادی برای افزایش حقوق دارند.

حداقل حقوق سال آینده کارگران چقدر می گردد؟

به گزارش تجارت نیوز، فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار از بسته نشدن پرونده افزایش حقوق کارگران در امسال اطلاع داد.

او می گوید: پرونده افزایش حقوق کارگران در سال 1399 هنوز برای ما بسته نشده، هیات تخصصی دیوان عدالت نیز شکایت ما را پذیرفته و مصوبه دستمزد امسال را رد نموده است؛ بنابراین کارگران درصدی از حقوق امسال را طلب دارند.

طبق اظهارات این نماینده کارگران، تا زمانی که این مساله حل نشود ورود به موضوع افزایش حقوق سال 1400 اشتباه است، مگر این که دو ضلع دیگر بپذیرند که درصدی از افزایش دستمزد سال 1400 را ناشی از کم کاریشان در سال 1399 ببینند.

او در خاتمه خاطر نشان کرد: در امسال، مشخص میزان افزایش حقوق کارگران از ماده 41 خارج شد. دو ضلح دیگر و به خصوص دولت اصلا این ماده را ندیدند. دولت باید در راستای ماده 41 قانون کار و مولفه های تاثیرگذار در دستمزد یعنی تورم سبد معیشت اقدام کند ولو به این که پوشش 100 درصدی ندهد.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، تورم سالانه در آذر ماه 30.5 درصد برآورد شده است. اگر قرار بر افزایش حداقل حقوق سال 1400 طبق آخرین تورم اعلامی باشد با رشد 30 درصد حداقل دستمزد احتمالا این رقم از 1.9 میلیون تومان به حدود 2.5 میلیون تومان افزایش می یابد.

کمیسیون اجتماعی مجلس نیز مصوب نموده که حقوق کارکنان دولت در سال آینده 25 درصد به صورت پلکانی افزایش یابد، بنابراین به نظر می رسد محتمل ترین سناریو برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده احتمالا افزایش 30 درصدی باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1653

به "حداقل حقوق سال آینده کارگران چقدر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل حقوق سال آینده کارگران چقدر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید