حضور 424 ناشر در نمایشگاه کتاب مجازی جنوب کرمان

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، حسین صفری در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیان نمود: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته در این ایام که با بیماری کرونا روبه رو هستیم، طرح حمایتی برای مناطق کم برخوردار برگزار و فعالیتی را پیش بینی کند که برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استانی یکی از آن هاست؛ ممکن است پس از برگزاری اولین دوره این نمایشگاه در جنوب استان کرمان، نمایشگاه ها در سایر استان های کم برخوردار نیز برگزار گردد که به زودی اعلام می گردد.

حضور 424 ناشر در نمایشگاه کتاب مجازی جنوب کرمان

وی همچنین گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جنوب کرمان در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب این استان اطلاع رسانی خوبی در سطح استان و شهرهای تابعه انجام داده تا مخاطب از برگزاری نمایشگاه آکاهی پیدا نموده و خرید کتاب به خوبی انجام گردد.

صفری با بیان این که در این نمایشگاه به شکل عمده کار را خود ناشران انجام می دهند و مشارکت بسیاری در این زمینه دارند، اضافه کرد: یکی از نقاط مثبت برگزاری نمایشگاه به این شکل همین امر است. در بین این 424 ناشری که برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند، نزدیک به 30 درصد، ناشران استانی هستند.

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران، توضیح داد: البته این را هم باید گفت که در این میان شاهد حضور ناشران عظیم و فعال نیز هستیم که آثار خود را هم برای نمایش و هم فروش عرضه می نمایند.

وی درباره نحوه مشارکت پست نیز گفت: با توجه به این که با پست جمهوری اسلامی ایران هماهنگی هایی اجرا شده، بناست تا پست در ارسال و جمع آوری کتاب نهایت همکاری را داشته باشد. هر ناشری که در نمایشگاه ثبت نام می نماید، بلافاصله وارد سامانه طرف قرارداد ما با پست خواهد شد و پس از عضویت و طی مراحلی می تواند از تخفیف ویژه پستی استفاده کند.

صفری ادامه داد: هر کسی بنابر آدرس خود که در جنوب کرمان ساکن باشد تا سقف 200 هزارتومن خرید از 30 درصد تخفیف بهره مند می گردد که به صورت اعتباری اهدا خواهد شد و این امر یکی از ویژگی های این طرح است. همچنین حداکثر تخفیفی که برای ناشران درنظر گرفته شده، 10 درصد است.

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران در انتها با اشاره به این که خانه کتاب و ادبیات ایران، حلقه وصل بین مخاطب و ناشر است، اعلام کرد: با توجه به تمهیدات اجرا شده از سوی مسئولان، ثبت نام بن خرید کتاب برای مخاطبان در ایام برگزاری نمایشگاه جنوب استان کرمان نیز امکان پذیراست. همچنین ناشران می توانند اکنون برای اصلاح قیمت، بارگذاری کتاب، به روزرسانی اطلاعات و موجودی به سایت مراجعه نمایند.

اولین نمایشگاه مجازی کتاب استانی از 29 آذرماه تا سوم دی ماه در جنوب کرمان برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1624

به "حضور 424 ناشر در نمایشگاه کتاب مجازی جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 424 ناشر در نمایشگاه کتاب مجازی جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید