خبرنگاران فرماندار:هموطنان ماسال را مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند

به گزارش بارازعلی، رشت - خبرنگاران - فرماندار شهرستان ماسال با تبریک فرارسیدن سال جدید به تمامی هموطنان گفت: از هموطنان و هم استانی های عزیز میخواهم که شهرستان ماسال را به عنوان مقصدگردشگری خود تا سرانجام ریشه کنی ویروس کرونا انتخاب نکنند.

خبرنگاران فرماندار:هموطنان ماسال را مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند

وحید پورحضرت عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت : از حدود سه هفته پیش به محض اعلام اخطار از سوی دولت بلافاصله زودتر از تمام شهرستانهای استان گیلان ماسالی ها اقدام به تعطیلی تمام واحدهای هتلها و مهمانپذیر ها کردند.

وی در ادامه اضافه نمود: در حال حاضر بالای 99 درصد کل واحدهای خانه مسافرها خالی از مسافر بوده و تمام رزروها لغو و هزینه برگشت داده شده است .

فرماندار ماسال با اشاره به اینکه 14 واحد هتل و مهمانپذیر و 250 خانه مسافر مجاز و بیش از 500 واحد غیر مجاز فعالیت می کردند گفت: ماسال در سال گذشته حدود 120 هزار نفر جهانگرد داشته است .

وی گفت: اداره آموزش و پرورش در اقامت سال گذشته حدود 1100 نفر جذب داشته است که سال جاری سهم آن صفر خواهد بود.

فرماندار ماسال با تقدیر از همکاری هتلداران و مهمان پذیها در مهار ویروس کرونا اضافه نمود: از نظر مشارکت از تمام شهرهای استان در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و این امر را مدیون مشارکت همه مردم و دهیار ها و بخشدارها و هتلداران و صاحبان خانه مسافر هستیم .

پورحضرت از بهره برداری 12 هتل و هتل آپارتمان در سال جاری خبر داد و اضافه نمود : در سطح استان باتوجه به وسعت کم شهرستان رتبه هفتم در میزان ورود جهانگرد را داریم .

وی در ادامه اضافه نمود: اطلاع رسانی های لازم در رسانه ها و کانالهای خبری برای عدم جذب مسافر در این ایام اجرا شده است و بررسی و سرکشی های میدانی به صورت محسوس و نامحسوس در حال انجام است .

پور حضرت اضافه نمود :بر اساس اقدامات ستاد مبارزه با کرونا با همکاری دادستان، پلیس اماکن نیروی انتظامی و میراث فرهنگی بویژه در ایام نوروز بخشداری ها و دهیار ها در طول این مدت آمار روستاها را اعلام کرده و کسانی که مبادرت به جذب مسافر نمایند اخطار و تخلیه انجام می شود .

وی در ادامه شرح داد: خانه مسافرها از جذب مسافر خودداری نمایند و کسانی که صاحب ویلا هستندبخشداری هاو دهکمک به آن ها اعلام نمایند که حداقل از منزل برای کارهای غیر ضروری بیرون نروند و در سطح روستا ها از دور زدن و پیاده رفتن و مراودات با مردم منطقه پرهیز نمایند.

فرماندار ماسال در ادامه از مردم خواست ورود مسافران از استان های حساس و ناقل ویروس همچون استان قم در منطقه خود را اطلاع دهند و اظهارداشت: حسب هماهنگی به عمل آمده ایستگاه تب سنجی و غربالگری در ورودی شهرستان با مشارکت هلال احمر،نیروی انتظامی و بهداشت و درمان شهرستان مستقر هستند .

وی گفت: شبکه بهداشت و ستاد مبارزه آمادگی کامل برای اجرای تست لازم را دارد و در صورت داشتن علائم قرنطینه شوند .

پورحضرت در ادامه اضافه نمود: از مردم شریف و با فرهنگ شهرستان ماسال میخواهم که در ایام نوروزی از هرگونه کار غیر ضروری دید و بازدید و حضور در مراسم و تجمعات پرهیزکرده و با در خانه ماندن به مسئولان و دست اندرکاران حوزه درمان کمک کرده و ضمن رعایت الزامات بهداشت فردی از شیوع این بیماری پیشگیری نمایند.

شهرستان ماسال با دارا بودن 53 هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است .

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1095

به "خبرنگاران فرماندار:هموطنان ماسال را مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار:هموطنان ماسال را مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید