سفر به بالی از ماه اکتبر شروع می گردد

به گزارش بارازعلی، وزیر گردشگری کشور اندونزی در بیانیه ای خاطرنشان کرد که جزیره بالی به احتمال زیاد از ماه اکتبر (اواسط مهر)، دوباره میزبان گردشگران خواهد بود.

سفر به بالی از ماه اکتبر شروع می گردد

پس از گذشت ماه ها از شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و ممنوعیت های سفر ناشی از آن، کشورها در سراسر دنیا در حال کم کردن شرایط سخت گیرانه قرنطینه هستند. طبق اعلام دولت اندونزی، بالی، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و کوله گردی در جنوب شرقی آسیا، ممکن است مرزهایش را در ماه اکتبر (اواسط مهر) به روی گردشگران بین المللی باز کند.

بالی، جزیره محبوب اندونزیایی از ماه مارس (اسفند)، مرزهای خود را برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید 19 بست و قانون گرفتن ویزا در بدو ورود را به حالت تعلیق درآورد.

در روزهای اخیر، گزارش هایی از مدیریت موفقیت آمیز شیوع ویروس کرونا در بالی به چشم می خورد. در روز آدینه، این شبه جزیره تنها 343 مورد مبتلای تازه و 4 قربانی را با نرخ مرگ و میر 1.2 درصد گزارش کرد که طبق گزارش رویترز، از میانگین ملی 6.4 درصد، بسیار پایین تر است.

وزیر گردشگری اندونزی امیدوار است که نرخ ابتلای پایین در بالی حفظ گردد تا آن ها بتوانند از ماه اکتبر با رعایت پروتکل های سختگیرانه بهداشتی، مرزها را به روی گردشگران بین المللی باز نمایند.

طرح تازهی به نام سی اچ اس (CHS) یا تمیزی، سلامتی و ایمنی برای اطمینان از ایمن بودن هتل ها، رستوران ها و جاذبه های گردشگری در بالی به اجرا درخواهد آمد. از اهداف این طرح می توان به تنظیم دفترچه های راهنما برای بالابردن سطح استانداردهای سلامت، بهداشت و ایمنی و بعلاوه اعتمادسازی در بخش گردشگری و تفریحی اشاره نمود.

طبق اظهارات وزیر گردشگری اندونزی، طرح بازگشایی مرزها در چند مرحله انجام خواهد شد. اقامتگاه های لوکس سواحل نوسا دوآ (Nusa Dua) در بالی به عنوان اولین مقصد در برنامه آزمایشی CHS شرکت خواهند کرد. نی وایان گیری ادنیانی (Ni Wayan Giri Adnyani)، دبیر گردشگری اندونزی اعلام نمود:

از آنجا که بالی، یک مقصد اصلی گردشگری به شمار می آید، ضروری است که اقدامات فوری و بی درنگی برای احیای تمامی منطقه ها تحت تاثیر حوزه گردشگری انجام گردد.

برنامه هایی برای بازگشایی یوگیاکارتا (Yogyakarta)، مرکز هنر کلاسیک و فرهنگ جاوه نیز در فصل پاییز وجود دارد. این جزیره مشهور با جاذبه های گردشگری محبوبی چون معبد بوروبودور (Borobudur)، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اندونزی است.

یکی دیگر از منطقه های که قرار است به زودی در این کشور بازگشایی گردد، جزایر ریائو (Riau islands) هستند که پس از بالی، دومین مقصد پرطرف دار در اندونزی در میان بازدیدنمایندگان خارجی به شمار می آیند.

همه گیری ویروس کرونا، صدمه شدیدی به نیروی کار مستقل در حوزه گردشگری بالی وارد نموده است. تمام مقاصد گردشگری، جاذبه های گردشگری، مکان های تفریحی و رویدادهای فرهنگی از زمان اعلام شرایط اورژانسی در کشور در ماه مارس، بسته یا معلق شده اند. آی کتوت آردانا (I Ketut Ardana)، رییس شعبه سازمان ملی تور و مسافرت اندونزی (ASITA) به خبرگزاری ای بی سی (ABC) گفت:

80 درصد جمعیت بالی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به صنعت گردشگری وابسته هستند. در حال حاضر همه ما در حال دست و پنجه نرم کردن با این شرایط سخت و طاقت فرسا هستیم. آنچه ما می خواهیم، اتمام هرچه سریع تر این همه گیری است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2206

به "سفر به بالی از ماه اکتبر شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به بالی از ماه اکتبر شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید